Hampi => Tiruvannammalai - Reisverslag uit Bangalore, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Hampi => Tiruvannammalai - Reisverslag uit Bangalore, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Hampi => Tiruvannammalai

Door: Lauri

Blijf op de hoogte en volg Laurens

02 Maart 2015 | India, Bangalore

Vrijwel alle bijzondere plekken in India, hebben iets wat heel erg tegen valt. De tajmahal is heel erg druk, the golden tempel bevind zich in een drukke corupte (ja zelfs voor indiase begrippen) stad en ook de daiailama in mc cloudgang zit in een stuk van de bergen waar het wel erg vaak regent. Het mooie van hampi is dat het eigenlijk een plek is zonder tegenvallers. Elke dag een mooie zonsondergang, vergezeld met een Hippie achtige jam sessie tussen de grote rode rotsen. Een pragtig meer om in te zwemmen, oude ruines waar je een dag door kunt slenteren, goedkope accammodatie, een rivier compleet met bootje wat compleet mismannaged is, zodat je daar savonds lekker op kan gaan zitten zijken met andere backpackers. Goedkoope scootertjes waar je een paar dagen mee de goede wegen kunt verkennen. Nee hampi is best wel top. Maar boven al zijn de mensen leuk.

Ik belande in een uhm ja. Backpacker gebeuren met riete huisjes. De eerste dag raakte ik aan de praat met Jerret. Een Australier die nooit een studie had afgemaakt. Ik sliep in de hut waar hij de nacht er voor had geslapen met zijn vriendin en zijn zus. Ze hadden heel lief 2 gram mdma voor me achter gelaten. :s die hij de dag er op toen hij niet meer stoned was weer kwam op halen. "did you buy anny chance find annything in the room?"  Humor. 

De 5 dagen vulde zich met scooter tripjes, zwemmen, lopen door de rotsen die zich overal uitstrekken. S'avonds een beetje filmpjes kijken in the funcky monkey. Eigenlijk gewoon met niks doen. Erg relaxed. Ook fijn dat je in vrijwel heel hampi geen berijk hebt met je telefoon, laatstaan mobiel internet. Erg ontspannend. 

Ik ontmoete ik een tel uit letland. Ze zijn al een half jaar onderweg en reizen zo een beetje heel de werled over. Erg leuke mensen om te leren kennen. 

Tijd gaat wel erg snel in hampi. Ik heb er een hoop leuke mensen ontmoet iig.

Na 5 nachten besloot ik om toch maar te vertrekken. Ik nam een bus van hospet naar Bangalore. Het hoofd van het busstation, een man in een grouw bruin pak met een hoop bling op zijn mouwen en borst vertelde me dat dit 6 uur zou duren. Helaas. Hij zat er 3 uur naast. T is zo gek dat je niet kunt vertrouwen op wat mensen in toch redelijk gerespecteerde posities tegen je zeggen. Dit is echt een cultuur verschil. En eentje die ik nog al eens vergeet. Naja de busrit was wel leuk. Met de gebruikelijke chai stops en alles. Om een uur of 9 reden we Bangalore in. Een mega stoffige stad die gebukt gaat onder een enorme berg smok. Een jongen hielp me met t vinden van een busstation. Ik besloot hier maar niet te blijven. In plaats daar van vond ik een sleeper bus naar Tirufannammalai. Een bedevaarts plek voor indiers en westerlingen. Om 3 uur s'morgens kwam ik ligt door elkaar geschut aan. De bus had kennerlijk geldgeprobeerd te besparen door niet via de tolwegen te reiden maar over de binnenweggetjes, top idee natuurlijk. 

Ik vond een lekker hotelletje en sliep tot een uurtje of 10. 



  • 02 Maart 2015 - 14:05

    Stella:

    Hey Lau,

    fijn dat Hampi niet tegenviel, sterker nog, je hebt er gewoon 5 dagen relaxed doorgebracht dus.
    Om daarna dan na een busrit van 9 uur stof te gaan happen en smog in te ademen, daar zou ik ook geen zin in hebben. Dan krijg je toestanden met mondkapjes enzo.
    Gauw wegwezen dus, dan maar met een hobbelige busrit tegen een leuk prijsje op weg naar, ff spieken, Tirufannammalai.
    Een bedevaartsoord dus, dat zal vast mooie ervaringen opleveren.
    Laat de verhalen en foto's daarna maar weer komen!

    Ik zie toch echt dat morgen je laatste dag is daar(wat zijn die 4 weken voorbij gevlogen!), sluit je reis dus maar mooi af en ik wens je een goede terugreis!

    Tot snel, groetjes, Stella




  • 02 Maart 2015 - 14:51

    Stella:

    Enne...dank voor de tijd en moeite die je hebt genomen om met jouw authentieke schrijfwijze zonder spellingcorrectie :P ons op de hoogte te houden door middel van de reisverslagen!

  • 02 Maart 2015 - 15:18

    Otto:

    Hallo Laurens,
    De dagen/tijden vliegen voorbij, na al je berichten gelezen te hebben heb jij weer een hoop ervaring op gedaan. Ik wens je nog fijne uurtjes daar voor je weer terug reist.
    We spreken elkaar snel.

  • 03 Maart 2015 - 07:05

    Anneke:

    Wat een geweldige ervaringen.
    Daar kan je weer lang op teren.
    Een hele goeie terugreis en wij verheugen ons erop je weer te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 140388

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: