Pai => chaing mea => Bangkok => ko Pahnang - Reisverslag uit Pai, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Pai => chaing mea => Bangkok => ko Pahnang - Reisverslag uit Pai, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Pai => chaing mea => Bangkok => ko Pahnang

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

29 Maart 2011 | Thailand, Pai

Zo, zijn we weer.
De stroom is net 20 minuten terug. Ik kom net uit een restaurant dat een enorme fonken regen had. Kennerlijk vond de generator t niet zo leuk dat de stroom opeens terug was. erg spectaculair, en een beetje eng ook wel.
De afgelopen dagen was er dus geen stroom. Geen wonder. Ik heb vandaag t eiland verkent op een scooter, en ben binnen een straal van 4 km 2 omgevallen bomen en een aardverschuiving tegen gekomen. T schijnt dan ook erg zeldzaam te zijn dat er zo veel regen valt in deze tijd van t jaar... :S naja, naast vervelend is t dus in iedergeval zeldzaam wat er zich hier afspeeld... dat dan weer wel.
Even voor de duidelijkheid, ik zit nu op een "bouty" eiland.... met regen... Of te wel, niet veel soeps zo ver.
Pai heb ik achter me gelaten, om via chang mae naar bankok te gaan.
Na een tegekke dag in Bangkok (lekker lopen door de stad, leuke mensen ontmoeten etc) de bus gepakt naar t zuide. De dag er op een verschikkelijke overtoch met een bood van t vaste land naar dit eiland. Enorme golven dus! regen... etc.
De afgelopen paar dagen zit ik dus hier, tussen de paranoide mensen (die denken dat t raare weer, vast te maken heeft met de nucleare ramp in Japan). Beetje chille en boekjes lezen overdag en s'avonds steeds weer de kroeg in, omdat er echt niks anders te doen is in thailand met dit slechte weer.
Hopelijk wordt t weer nu snel wat beter! En kan ik gouw van dit best wel mooie eiland gaan genieten ;).
Groetjes uit een regenachtig thailand (20:39)

  • 29 Maart 2011 - 17:40

    Stella:

    Ha die Laurens,
    wat een pech! Geen stroom en een hoop regen en dat nog wel op een schijnbaar mooi eiland(volgende keer weer foto's?)! :-(
    Hier juist mooi en zonnig lenteweer, voor de komende dagen wordt er wel regen voorspeld, maar in het weekend kan het wel 22 graden worden! :-)
    Kop op Lau, na regen komt zonneschijn! Hoop voor je dat je nog een leuke tijd op het eiland tegemoet gaat, hebben wij ook niet zo somber stukje te lezen ;-)
    Groetjes vanuit een vanaf Japan ver gelegen Nederland

  • 29 Maart 2011 - 17:55

    David En Anne:

    Beeeetje jammer van het weer Lau!

    Maar, na regen komt zonneschijn...toch? :-)

    Groetjes,

  • 30 Maart 2011 - 13:13

    Anneke:

    hey laurens ,
    leuk alles te lezen waar je bent.
    hoop dat de regen een beetje nalaat en dat je niet in het gebied zit waar de overstromingen en modderstromen zijn.
    anders moet je wel een heleboel boeken lezen en kroegen bezoeken.
    geniet nog even daar..hier begint t ook langzaam te zomeren.


  • 30 Maart 2011 - 14:35

    Marieke:

    Ik wens je snel veel zonnige warmte, lieverd!!!!

  • 01 April 2011 - 16:32

    Brammati:

    Zachtjes tikt de regen tegen 't zolderraam, 't ritme van de eenzaamheid
    Die regen zegt wij waren zo gelukkig saam, maar nu is dat verleden tijd
    De regen valt bij stromen, 't is een trieste dag
    want je liet staan me alleen
    Ik ken nu de betekenis van tegenslag, omdat je met m'n hart verdween

    Kom vertel me regen, regen wat je doet
    Zeg, maak je 't tussen ons toch weer een beetje goed
    'k Heb niks aan een ander, want ik hou alleen van haar

    De regen valt bij stromen, 't is een trieste dag,
    Want je liet me staan alleen
    Ik ken nu de betekenis van tegenslag, omdat je met m'n hart verdween

    Kom vertel me regen, regen wat ik voel,
    O, maak haar hartje vurig want ze is zo koel
    O, vraag, beste regen aan de zon hoe of je dat doet

    Zachtjes tikt de regen tegen 't zolderraam, 't ritme van de eenzaamheid
    Die regen zegt wij waren zo gelukkig saam, maar dat is nu verleden tijd

  • 03 April 2011 - 08:27

    Jenny :

    Ha Lau,

    Ik hoop dat de zon zijn weg weer naar de grond gevonden heeft nu en dat je kunt genieten van alles daar.
    Hier wordt het eindelijk warmer! En alles is ineens weer groen.
    liefs,
    Jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 140414

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: