Ko Tao=> ao Nang => Raily => Ko Pipi => Krabi - Reisverslag uit Rayong, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Ko Tao=> ao Nang => Raily => Ko Pipi => Krabi - Reisverslag uit Rayong, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Ko Tao=> ao Nang => Raily => Ko Pipi => Krabi

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

22 April 2011 | Thailand, Rayong

Zo, Ik heb het er maar druk mee de afgelopen dagen. Ik ben nu in Rayong. Een plaats aan de grens met Burma. De hoop is om vanavond op Ko Chang aan te komen, is maar even kijken of dat lukt.
Ko Tao (waar ik gedoken heb) was nog erg leuk een dag. T was nieuw jaar, en dat betekende waterpistolen halen en elkaar nat spuiten. Oja en natuurlijk de hele dag bier drinken.
S'ochtens kreeg ik dan ook geen ontbijt bij mijn vaste restaurantje, maar een biertje. Best lachen.
Na out en nieuw realizeerde ik me opeens dat ik eigenlijk best wel weinig tijd had om nog een hoop te zien (was nog niet bij de west kust geweest). Dus besloot om gouw weg te gaan.
De dag er op, weg naar Ao Nang, een plaats aan de west kust. Ik gaf mijn waterpistool aan een Italiaans jongtje (t even beeld van t jongetje uit La vita et bella). Die de rest van de reis een grijns van oor tot oor had. Een van de 2 motoren van de boot begaf t, waardoor de boot enorm langzaam was. En bovendien enorm op een neer ging. Na een harde aanvaring met de kade (schade viel mee). Ontdekte we dat we de conectie hadden gemist. Dus pas om 18:00 aankomen in Krabi om van af daar met een taxie naar Ao Nang te gaan.
Ik had Sopia (heb ik ook niet verzonnen) ontmoet op de boot en we besloten een dagje samen op te trekken. Naar chicken Island een enorm mooi en helaas druk eilandje, kompleet met enorm stijle rotsen en een wit strand.
De dag er op ben ik naar Raily gegaan. Sopie ging naar een ander eiland. Raily is erg mooi. Rotsachtige kust, goed strand. Na een dagje niksen een kano gehuurd en lekker langs de rots kust gevaren.
Dag er op naar Ko Pipi. Daar een goedkoop kamertje gevonden en s'ochtens vroeg opgestaan. Tegek om een heel strand voor je zelf te hebben (en wat raar dat niemand anders even vroeg opstaat). S'middags een kaartje naar Krabi gekocht. Krabi is zeg maar de stad waar vandaan je overal naar toe kunt. Krabi zelf heeft dan ook een beetje een backpackers sweertje. Helemaal leuk zo na al die touristische eilandjes!
S'avonds leerde ik Ir kennen. Russisch meisje die al 5 maanden in Krabi door had gebracht. Leuke klik wel dus besloten de dag er op om samen een paar dagen te gaan reizen. Zij moest haar visum verlengen en dat kon mooi van uit Rayong waar vandaan we zo als het goed is naar Ko Chang gaan. Een klein eiland met maar de helft van de tijd electra... ben benieuwd!
Dat was het dan weer voor nu! Groetjes uit een warm & vochtig Thailand! (16:52)

  • 22 April 2011 - 12:20

    Stella:

    Hé Lautje, happy new year! :-)
    Dus nu naar Ko Chang(?), ben benieuwd of je dit berichtje nog leest voor vertrek(stroomuitval). Ja Lau, het aftellen is begonnen, nog 7 nachtjes en dan weer naar huis. Do not miss your flight! ;-) De tijd is wel weer voorbij gevlogen. Hoop dat je nog een paar leuke dagen tegemoet gaat en dan een veilige en goede terugreis gaat krijgen. Ik wens je alvast veel plezier :-D met het weerzien van je familie en vrienden en een leuke Koninginnedag zonder al te veel last van een jetlag.
    CU back in town!

  • 25 April 2011 - 08:37

    David:

    Gave foto's Lau!

    Ben erg benieuwd naar het complete verhaal als je weer terug bent in het "toch best wel warme" Nederland (nu dan...)

    Groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 140517

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: