Mae Sariang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Mae Sariang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Mae Sariang

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

13 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

An, een plaatstelijke tourgide hier, is echt zwaar de bom! Toen Juli en ik aan kwamen in Mae Sariang en op zoek gingen naar een tourgide om wat van de omgeving te kunnen zien, belande we eerst bij PK, een vreemde vogel, die elke vraag die we stelde wist te omzijlen en vooral geen enkel positief woord vuil te maken over deze omgeing. Wel benadrukte hij in bijna iedere zin hoe veel ervaring hij had en welke opleidingen hij allemaal had afgerond.
Gelukkig raakte we wat later op de avond aan de praat met een duits kopeltje dat ons An aan rade. We gingen naar t desbetrefende guesthouse en ontmoette An. Hij was een man van niet al te veel worden, maar wel duidelijk! Na zijn verhaal besloten we om met hem op pad te gaan. Julie, 2 Spaanse mensen en ik. We pakte een tasje in en gingen op pad.
Al vrij gouw waren we in de wildernis. Na een uur reiden met local transpport over een zand wegetje, kwamen we in een klein haventje. Aan de overkant lag Burma. De rivier was de grens. Na een bootrid van nog es 30 minuten gingen we de jungel in. Er vlook een eagel langs met een slang in zijn snafel. Best vet! t Pad door de jungel was soms geheel onzichtbaar en waar we in t natuur park liepen over een keurig paadje, liepen we hier echt gewoon recht door de jungel. we zagen grote spinnen, die gevaarlijk waren (maar volgens An sprongen ze niet op je, een hele gerust stelling). Na een middag lopen waren we in een klein dorpje, wat vrij middeleews aan deed. dieren en mensen die samen leefde.
De volgende ochtend, olifant reiden. :) jaja , die dieren zijn echt hoog! Op een olifant klimmen doe je via zijn hoofd. Dat klinkt misschien zielig, maar ik geloof niet dat zo'n beest daar erg in heeft. En dan een uur door de jungel lopen. Tsja, niet echt confortabel, maar wel erg vet!
T reizen met An vind ik terug kijkend erg vet, maar op t moment zelf vroeg ik me regelmatig af, waarom doe ik dit?
Gister ook, waren we met wat scootertjes naar een grot geweest. Leuk, tot dat we bij de weg naar de grot zelf aan kwamen, 30 minuten off road door de bossen crossen. :) echt weer een An ervaring. De grotten waren echter de moeite waard. fleermuizen, enormen ruimtes onder grond, kleine trappetjes waar je op moest klimmen, compleet Indiana jones. Ook was er een slang. Die gelukkig rustig langs een Liaan omhoog klom. :) jap best vet.
Gister middag lekker in een hotpool gechilld, en gister avond met Juli naar een Thais festival geweest. Best lachen allemaal!
Groetjes uit een bewolkt Thailand (12:48)

• 13 Maart 2011 - 07:26

Jenny :

Ha Lau,
    Wat een ervaringen weer he!
    Zou graag even meekijken.
    Heb je foto's van die jungle en dat dorpje?
    Veel plezier!
    Liefs,
    Jenny

• 13 Maart 2011 - 11:28

David:

Lautje,

Echt gaaf! Zo te horen allemaal reuze interessant.

Wie is die Julie ook alweer? :)

Erg jaloers al met al!

Have fun!

Groetjes,

• 13 Maart 2011 - 12:11

Marieke Miep:

wauw! vette chizzle!

• 13 Maart 2011 - 15:40

Stella:

Hé Lau, je verdient wel een schouderklopje(auw :-)) hoor, omdat je het aandurft om tussen al die spinnen, slangen en ander creepy animals wat van het natuurschoon te zien. Mij zou je nog aan de andere kant van de jungle horen gillen :o als ik zo'n grote spin zou tegenkomen!
    Zeker vet om zo alles te ontdekken van de omgeving, must be very beautiful. Die dingen zie of doe je normaal alleen in films of survival programma's.
    Smeer je nog maar eens goed in en tot een volgende keer!
    Groetjes, Stella

• 13 Maart 2011 - 19:58

Brammati:

Lautje, m'n vorige reactie op je eerdere post is vanaf mn mobiel niet doorgekomen zie ik, helaas! Mooi verhaal man, en vette foto's erbij! Natuurlijk wil Daaf weer weten wie Julie/ Juli is, maar dat maakt mij helemaal niet uit! (is het die linkse of rechtse op de foto????????, ghehe) Blijft raar dat je zomaar 2 maanden weg bent, beetje aso ook wel, maar het is je van harte gegund hoor. Geniet ervan, ook een beetje van mij! Laterrrr

• 18 Maart 2011 - 09:51

Thijs:

Lautje! zo ook maar ff reacheren.. had al gedaan op de iphone, heel verhaal, maar blijkbaar komt het dan niet op je site terrecht. hoop dingen gezien al! ziet er goed uit man, en ik maar ploeteren in dit muffe kantoor :) have fun nog en keep us posted. groeten!