18: Wellington, Rotorua & Hamilton - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 18: Wellington, Rotorua & Hamilton - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

12 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wellington was leuk. De avond voor mijn verjaardag kroop ik rond 12 uur mijn bed in. Ik zij tegen 1 van mijn 5(!) kamer genoten iets van; "jep, nu ben ik jaarig". Waarop ik uit bed werdt gesleurd en er een fles champange werdt open getrokken. Dat was leuk! S'ochtens stond ik vroeg op, om de bus naar Rotorua te pakken. De rit was aardig lang. Op de bus ontmoette ik een Koreaan, die (echt waar) Chang hete... Chang was nu net klaar met 6 maanden New Zealand. We besloten om samen een hostel te zoekken. We vonden een leuke backpackers: "The Funky green voyager." Een redelijk kleine hostel maar wel het beste volgens onze reisgidsen. S'avonds belande ik in de Hotpools. Lekker een beetje ontspannen. Jep, dat was mijn verjaardag. Weer es wat anders dan met Fam en vrienden wat eten. Wel heb ik dansende Elis & Marjan gemist hoor... En Herman die muziek draait natuurlijk. Maar goed. In Haarlem is het weer geen 30 graden.
Het Hostel was inderdaad erg leuk. Veel leuke & gezellige mensen. Met 1 meisje heb ik een dag lang, koffie gedronken, gun fight gehad (pistooltjes bij de 2 Dollar shop gekocht), rond gelopen langs termische gebieden en de dag afgesloten met een ehm maaltijd bij Mac Downalds. Leuk om zoiets te doen met iemand die je voor die dag nog niet zo goed kende.
Rotorua licht trouwens in vulkanisch gebied. Dus op veel plekken vind je baden met kokend water, met veel blubberende modder. De hele stad ruikt echter dus ook naar zwafel.
Na een dag of 5 had ik het hier ook wel weer gezien, en belde ik Komako op om wat aftespreken. Zij woonde met haar Zus in Hallilton. Dat was op de weg, dus besloot ik daar maar heen te gaan. Ook kon ik daar slapen. Dus dat was ook goed.
De volgende dag ging ik naar Hallilton. Daar een aantal vrienden, en een hele hoop famillie van Komako ontmoet. Ik blijf nu een paar nachtjes slapen bij Komako, haar zuster Fedu en haar partner.
Gister was er een barbeque, dat was ook wel leuk. Iedereen bracht bergen vlees mee en enormen bergen eten. En aan het eind van de avond was alles op. Toen alla Hippie bij een vuurkorf zitten jammen.
Vandaag heb ik niet zo veel gedaan. Een beetje gehangen, toen naar een cafetje, toen stukje lopen en gehangen bij een riviertje. Toen internetten en ehm m'n website bij werken...dat is nu dus...
Mijn volgende stop is Waitetuna Lodge! Veel zin in de retraite.
Denk dat ik over een paar dagen daar maar eens heen ga. Groetjes voor iedereen uit een warm New Zealand (15:51)

  • 12 Januari 2009 - 18:56

    Jenny:

    Ha schat,

    Lekker die hotpools he! Daar kan je toch de hele dag in blijven zitten!
    Komt Komako nog naar de retraite of alleen voor een weekend of zo?
    Nou ja, ik ga je bijna zien, dan hoor ik wel verder.
    tot snel,
    liefs,
    Jen

  • 17 Januari 2009 - 15:29

    Leonie:

    Hey Laurens,
    Tegenwoordig een two-dollar shop daar? Zeker door de inflatie ;)
    Je hebt weer veel gedaan, je maakt lekker veel contacten daar, zou ik echt niet kunnen.
    Ik had toen nog wat van die gekleurde aarde uit Rotorua meegenomen, erg mooi daar heh? Leuk dat het daar echt zo lekker weer is. Hier is het idd een stuk minder hoewel we vorige week wel konden schaatsen!
    Wat is echt een retraite? Het klinkt wel chill :P
    Groetjes Leonie

  • 23 Januari 2009 - 14:31

    Lien:

    Hoi Lau
    ik volg nog steeds trouw je reisverhalen.leuke foto's man en leuke verhalen... (zucht...):)
    hier alles goed, jonathan en myrthe zijn bijna jarig, 18 en 19 feb worden ze 4 en 1 jaar. hebben er veeeel zin in!
    veel plezier nog he!!
    x lien

  • 30 Januari 2009 - 12:02

    Patty:

    heee lau! goed om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. groeten terug uit een koud holland ;)

  • 01 Februari 2009 - 21:14

    Patty:

    p.s.: Laurens, je moet echt naar de kapper :P :P :P

  • 02 Februari 2009 - 13:31

    Bram:

    lol, ben ik dus niet de enige die over die kapper zeurt :) lautje, 'lekker' aan het mediteren? gooi er weer is een nieuw verhaal op man! laterzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2010

14 Dagen voor vertrek...

15 Maart 2009

Thuis!

06 Februari 2009

19: The Lodge

12 Januari 2009

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

04 Januari 2009

17: Takaka & Wellington
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 140401

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: