Thuis! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Thuis! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Thuis!

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

15 Maart 2009 | Nederland, Haarlem

Jap, Al weer ruim een maand thuis.
Tijd voor de update!
De laatste dagen voor mijn terug tocht gingen snel. Voor ik het wist zat ik al weer in de auto naar Auckland. Om een Vliegtuig in te stappan dat me naar Washington zou brengen. Toen was daar een 24 uurige vliegtuig rit. Tijd voor een terugblik.
Terug kijkend op ruim 5 maanden van ongekende vrijheid, dacht ik na. India, waar reizen eigenlijk gelijk staat aan lijden. Indonesie. Een vakantie land op en top. Mijn scooter die ik daar een week had. De te lange verrie tochten van Bali naar Lombock. De eauwige bussrid naar Jok Jakarta. Het manetje die me perse naar de tempel wou fietsen. En dat uiteindelijk voor 20 euro cent deed. De bus waar van de motor stopte tijdens het reiden door het centrum van Jok jakarta. De fammilie die mij in Indonesie opvingen als of ik een van hen was.
Toen dat alles weer achter laten om bij Linn te hangen, om dan ook daar weer weg te gaan Met Karin. Voor het eerst auto Reiden aan de Linker kant. Toen al het bussen over het zuider eiland. Om te eindigen met Kerst in Christchurch. Toen mijn plotselinge vertrek naar het nieuwjaars feest. Wat 3 dagen lol werdt op een berg top.
Toen de veerpont, die uitverkocht was, wat betekende dat ik illegaal de bood op ging. Jaarig zijn met allemaal mensen die je niet kent. Het laaste stukje reizen naar Hamilton. Om daar de hele fam weer te zien na 4 maanden.
Jep. Het was best veel. Terug vliegend naar wat ik ken, had ik eigendelijk de tijd om alles nog eens te bekijken. Samen gevat:
een 300 Km scooter gereden. Een 2000 km met de auto (1000 zelf gereden). met de bus heb ik ruim 5000 km afgelegd (exclusief india). en Per bood een 250 Km.
In New Zealand heb ik voor 50 euro opgebeld en ver Smst. In Indonesie maar 30. In New Zealand heb ik voor ruim 25 euro verinternetcafe't en het recoor aantal van 60 koppen koffie gedronken. Jap Indonesie en New Zealand zater er op. Met New Zealand zat ook mijn hele reis er op.
Dat was dubbel. Ik was namelijk echt klaar met reizen. Dus naar huis gaan leek de beste optie. Maar ja, ik had ook nog wel even willen blijven in het mooie New Zealand. Want nee, de Nederlandse winter trok me toch niet zo :).
In Washington raakte ik met Christien aan de praat. Een duidse sterrekundige die terug kwam van een maand vakantie. We besloten om naast elkaar te gaan zitten en deel 2 van de vlucht werdt hier door best grappig. Op een of andere marnier eindigde we in een snoepjes gevecht wat zo uit de hand liep dat andere passagiers ons er op aan spraken. Erg leuk.
De vlucht kwam ten einde.
Mijn connectie op Londen had ik gemist. Eigenlijk betekende dit dat ik nu een nieuwe vlucht moest kopen om naar Nederland te komen. Gelukkig was de dame achter de bali in een goede bui en kreeg ik toch een plaats op een BMI vlucht naar Nederland.
In Holland wachte ik lang op mijn tas. Als echte Back packer, stapte ik met alles op mijn rug de aankomst hal in. Waar ik blij verrast werdt door Bram, David en Thijs die daar met spandoek en al klaar stonden. Ook Jenny, Herman en Djoeke waren er.
Het was erg fijn om iedereen weer te zien. Vooral mijn vrienden. Om na zo veel ervaringen ze weer te zien had wel iets surrealistiesch.
Thuis. jep.
Sinds mijn thuis komst gaat het leven weer wat rustiger. Op een of andere marnier gebeurt er niet zo gek veel als je niet met een rug zak door de wereld reist.
Wel heb ik het nog steeds heel druk met het zien van mensen die ik nog steeds niet heb gezien na de reis. Ongelovelijk hoeveel mensen ik eigenlijk ken. nooit echt bij stil gestaan.
Oja, wat ook nog wel leuk was was om Patty in Holland te ontmoetten. Omdat ik haar echt alleen van het Reizen ken, was het echt te raar on met haar door Den Haag te lopen. Gelukkig is ze hier net zo als in India. Some things never change.
Zo.
Ik zal nog wat filmpjes van thuis komen er op zetten.
Groetjes uit grijs Nederland (16:18)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2010

14 Dagen voor vertrek...

15 Maart 2009

Thuis!

06 Februari 2009

19: The Lodge

12 Januari 2009

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

04 Januari 2009

17: Takaka & Wellington
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 140484

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: