Amritsar - Reisverslag uit Shimla, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Amritsar - Reisverslag uit Shimla, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Amritsar

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

28 Juni 2010 | India, Shimla

Ooit, was een van de eerste berichte die ik poaste op mijn site, over hoe ik door een aap bestolen werdt van een kilo appelen. Het leek er op dat ik deze keer India zou doorkomen zonder vervelende apen verhalen, tot nu...
In Simla, beslooten Raj Anurag om tochj maar een wandelingetje te maken langs de apen tempel. Wel zo leuk, nu ik toch 2 dagen in Simla verbleef.
We liepen naar de voet van de berg, waar het pat begon. We kochten wat nootjes en boegonnen aan de tocht de berg op. We waren nog maar net begonnen toen een aap op de schouder van Anurag sprong, zijn bril pakte en weg rende. jup.
we besloten wat nootjes naar de aap te gooien, maar die was meer geinteresseerd in het kouwen op de bril dan in ons.
Ui8t eindelijk klom de aap op een hoge boog boven de weg. WE vroegen een van de nooitjes vrkopers (mannen die op ijzeren kisten zaten, met grote stokken om apen weg te slaan) om ons te helpen. die gooide een zakje naar de aap, die promt de bril liet vallen om de nooitjes op de eten. Jup. Toch nog een apen verhaal.
De dag er op ben ik richting Amritsar vertrokken. De bus werdt onderzeg warmer en warmer. Tot ik op t trein station was. De trein had 4 uur vertraging. Erg India. Gelukkig ben ik niet meer zo onervaren om de 4 uur vertrageing al te serrieus te nemen. De trein dook dan ook op na 30 minuten. Savonds in Amritsar een hotelletje zoeken voor veel geld (10 E) een lekker plekkie gevonden.
De volgende ochtend half 6 sochtens de gouden tempel bezoekken erg mooi. Smiddags bij het trein kantoor tegen een jappanner aangelopen Yukj. Hij was ook van plan om naar de grens overgang te gaan. Dus samen een riksja gepakt naar het bus station, met de bus naar de grens, toen met weer een riksja naar de grens overgang. Daar een van de raarste seremonies bijgewoont. Pakistan en India vinden elkaar niety zo leuk... Vandaar. Aanvankelijk deden ze een wedsterijd wie de hartste muziek kon draaien. Daarna wie het langste halooooooooooooooooooooooo kon zeggen. Hierna een hoop geren met vlaggen en een hoop benen om hoog geschop tot uiteindelijk de vlag van india en pakistan naar beneden gehaald werdt. Dat alles in de volle zon bij 50 graden celcius op een tribune zonder schadus. Yukj had t niet meer. Die zwete als een Otter.... arme jongen. Toen ontmoette we een canadees en vins meisje. Die hadden een Riksja geregeld, dus we gingen gezellig met ze alle terug
De water fles in mijn hand deukte plotseling in. Een grote verandering van de luchtdruk, (zo heb ik geleerd van t klokhuis), betekend dat er een grote verandering in het weer aan kwam. Toen we in de Riksja zaten, was t daar. Aan de horizon, kleurde de lucht zwart. Toen naderde daar iets zwarts. vrij snel. T was een zand storm.
Dus sjaaltje voor de mond en gewoon door rijden. Na nog iets vna 10 minuten gezandstraalt te worden, barste t onweer en de regen los. Wat een rit. :) naja, wel leuk om eens mee gemaakt te hebben. Savonds gezellig wat gegeten met ze 4 en. Daarna de gouden tempel savonds bekeken. Erg mooi!
Nou, tot zo ver deze update. Al weer een van de laatste ben ik bang.
Naja, ik ga zo maar eens wk kijken. Ben tegen 2 Nederlandse studenten aan gelopen en dat wordt dus voetbal kijken. Morgen naar Dhelli. Trein zonder Ac (om 3U smiddags...).
groetjes uit warm (50 grade) Amritsar 4:02

  • 28 Juni 2010 - 11:06

    David:

    Haha, ze blijven je achtervolgen Lau, de apen!

    50 graden in de volle zon...kan niet goed voor je zijn!

    Ik hoor het hele verhaal wel van je als je terug bent...nog maar 5 dagen?!

    Veel plezier nog!

  • 28 Juni 2010 - 13:04

    Stella:

    Hé Laurens,
    alleen de olifanten ontbreken nog aan het verhaal :-)
    Ik dacht dat het hier zweten en puffen was, maar daar in India met al die mensenmassa's en nog hetere temperaturen lijkt het me zeker weten nog moeiljker uit te houden en dan nog eens gezandstraald :-( worden, maar je bent een echte bikkel.
    Ik ga over een uurtje ook WK voetbal kijken, hopelijk gaat Oranje winnen van Slowakije.
    Ik wil je nog zeggen dat ik het erg leuk vond om je zo te volgen op je reis, je hebt een grappige schrijfstijl en met de foto's(gewoon gelukt met een mobieltje) erbij, heb ik een goed beeld gekregen van wat je allemaal hebt meegemaakt.
    Ik wens je nog een paar geweldige dagen en een goede terugreis en straks lekker nagenieten met je familie en vrienden.

    CU Stella

  • 30 Juni 2010 - 20:50

    Anne Van Tuijl:

    Leuk om je verhalen te lezen Laurens, voor ons hardwerkende zielen hier in de dampende Delta. Morgen wordt het hier 31 graden, iedereen loopt nu al te puffen.
    Goede reis terug, kom eens naar Holten als je zin hebt.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Shimla

Reis Nr 2

Op pad, met niet veel meer dan een rugzak.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2011

"It's a proces" toegift India Juni

28 Juni 2010

Amritsar

25 Juni 2010

foto tijd!

24 Juni 2010

Leh=>Manali=>Shimla

20 Juni 2010

Nog heel!
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 140418

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: