"It's a proces" toegift India Juni - Reisverslag uit Shimla, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu "It's a proces" toegift India Juni - Reisverslag uit Shimla, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

"It's a proces" toegift India Juni

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

15 Februari 2011 | India, Shimla

Daar sta je dan. Eigenlijk te lang voor de computer paal op Gandi International air port. Tijd om even na te denken over de afgelopen 4 dagen (wat wel zo mooi uit komt voor het schrijven van deze blog).
Amritsar. Nog een te gekke dag gehad daar. Wezen kijken in de gaarkeuken. Tegek hoe die mensen daar werken. Enorm veel werk, enorm veel mensen en allemaal ogenschijnlijk gelukkig. Een mooie ervaring wel. (slapen in de gouden tempel leverde overigens een raar nachtje met veel dromen op).
De dag er na de middag trein naar Delhi. 11:00 s'avonds aankomen, om na een 30 minuten lopen toch maar eens een fiets riksja te pakken. Deze was echter niet al te koosjer. Hij fietste eerst 3 minuten de verkeerde kant op. Nadat hij de weg had gevraagd (en hoorde dat hij verkeerd gereden was) besloot hij mij er van te proberen te overtuigen dat hij gek was. en besloot na nog 2 minuten fietsen er mee op te houden. Daar sta je dan. Dus geld terug vragen en lopen dan maar. Langs de weg stond een "super cum sucker viecle" Weet nog steeds niet wat dat ding doet. Maar voor de naam alleen al wil ik er eigenlijk een hebben, Toen mijn hotel. De zelfde mannetjes, een beetje thuis of zo.
De dag er op met Dinker wat gelunched. Zijn zaken partner ontmoet (hij noemt haar liefkozend moeder, en heeft ongeveer even veel ruzitjes met haar als een puberende zoon). Savonds een biertje gedaan alvorens terug te gaan naar karol Bach 9de wijk waar ik verbleef). S'avonds even langs gegaan bij Manish zijn moeder. Die lang in het ziekenhuis met niet problemen.
best lullig.
Oja, de zienenhuizen in India zijn in 2e te verdelen. Privé. Goede service, gemakkelijke opname maar heel moeilijk om er weer uit te komen (ze verdienen echter geld aan je). En Staats ziekenhuizen waar het juist moeilijk is om binnen te komen gezien de langen wachtlijsten. tiepiesch india.
Manish moeder heeft een nier probleem, waarvoor ze dialyse kreeg. Best vervelend dus.
Gister ben ik op en neer geweest naar Agra Even de Taj bekijken en Agra Fort. Best een leuk dagje. (wel jammer dat ik perongelijk in de stop trein belande. Deze nam zijn naar vrij letterlijk en had 2 pauzes van een half uur in zijn route).
Vandaag de bekende laatste dingen gedaan. Laatste cadeautjes kopen, ruzie krijgen met de kapper tegen over het hotel. Die mij na het scheren een massage gaf, waar hij 5X meer voor wou dan het scheren zelf(...) herna met terug werkende kracht staan onderhandelen (3 mannetjes tegen mij en de 2 hotel mannen), om uiteindelijk 50 Rs te betalen (scheren kost 15). Toen ge Wkt. Lekkere wedsterijd! Erg leuk, met Dinker.
Toen naar t vlieg veld. Op het bord, stond mijn vlucht aangekondigd met secutity cheack er achter. Op de vraag wat dit was, kreeg ik een erg vaag antwoord. "it is a Proces sir". Bij de bagage cheack (X ray machine),begreep ik wat hij bedoelde. mijn tas was halverwegen de cheack blijven hangen. De respectievelijke politie agent achter de machine was in slaap gevallen. Rede voor mij om hem even wakker te fluiten. De beste man keek even op, gebaarde dat ik rustig aan moest doen en deed hierna de band in zijn achter uit om nog eens rustig naar de inhoud van mijn tas te kijken. Jah... India.

Dus. India ligt (weer) achter me. Een beetje jammer, en ook wel weer leuk om naar huis te gaan. Maar ach, t duurt nog wel even voor ik thuis ben. Zo nog een uur of 10.
Groetjes uit een coole lucht have (3:13)

Ps, deze was nog niet online gezet... kwam ik net achter!

  • 15 Februari 2011 - 21:04

    Brammati:

    hahahahahhahahahahahahhahahahahahahahahha, te erge laurens actie dit :D:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Shimla

Reis Nr 2

Op pad, met niet veel meer dan een rugzak.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2011

"It's a proces" toegift India Juni

28 Juni 2010

Amritsar

25 Juni 2010

foto tijd!

24 Juni 2010

Leh=>Manali=>Shimla

20 Juni 2010

Nog heel!
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 140479

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: