Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

09 Maart 2011 | Thailand, Chiang Mai

Thailand. Al weer een week gelede dat ik hier aan kwam. Tijd voor een update dus.
Ik ben de afgelopen paar dagen in Chaing Mai geweest. Een stad in t noorden van Thailand. Gelukkig is het hier wat koeler dan in Bangkok. De eerste paar dagen heb ik wat ondernomen met 2 zwitsers en een Americaanse. Zo hebben we een dag scooters gehuurt en zijn we gaan toeren in de omgeving. Erg cool. Groot verschil met India is dat de wegen wel goed zijn van kwaliteit. Verder ben ik met 3 duitsers en een Americaanse naar het grote natuur reservaat gereden, even buiten Chaing Mai. Erg cool. Vooral fijn om even weg te zijn uit t touristische Thailand. Dan op eens kom je Thailse mensen tegen die je uitnodige om te picknikken, en proef je van allerlij echt Thais eten. Erg leuk. Verder veel erg mooie natuur in dat park; watervallen, jungel en een soort bergen.
In de stad is t erg Touristisch dus. Ook zie je overal alleen reizende mannen van een jaar of 40-50. Die dan in een bar gaan zitten, om met de thaise vrouwen te praten. Beetje fout, maar wel de dagelijkse realiteit hier.
Vandaag reis ik maar weer eens verder. Ga waarschijnlijk wat meer west, hopelijk wat bergen beklimmen of zo. Daarna zie ik t wel weer! :)
Groetjes voor nu uit een warm en bewolkt Chaing Mai. (10:43)

• 09 Maart 2011 - 03:49

Lau:

Deze computer pakt mijn camera even niet, plaatjes houden jullie nog te goed!

• 09 Maart 2011 - 20:03

Annemarie En David:

Hoi Lau,

Klinkt goed, wish we were there :-)

Veel plezier!

• 12 Maart 2011 - 12:14

Stella:

Ha die Lau,
    je bent al naar het noorden vertrokken en nu al weer naar het westen, ben benieuwd waar de komende 7 weken doorgebracht gaan worden.
    Volgens mij moet jij nog steeds erg wennen aan de warmte en de drukte:-(, hopelijk heb je daar minder last van in de bergen. Het zal daar vast ook minder toeristisch(wat proberen ze je daar allemaal aan te smeren, wat voor souvenirs heb je daar eigenlijk?)zijn en de 'foute' mannen zullen wel in de bar blijven plakken:-).
    Wat zal het adembenemend(zuurstof) mooi zijn daar in de bergen en hopelijk gaan de kiekjes daar een goede impressie van geven!
    Have fun en tot een volgend reisverslag!
    Groetjes uit een lente-achtig West- Nederland waar we alleen de duinen kunnen beklimmen:-D