Mae Hong son => Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Mae Hong son => Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Mae Hong son => Pai

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

20 Maart 2011 | Thailand, Pai

Svadi Kahb!
Zo, tijdje terug sinds mijn laatste bericht, tijd voor een update dus.
Mae Sariang was erg leuk. Mijn reisgenootjes, Julie, Aramon en Liebe gingen naar t zuide, alhoewel de verleiding er was, besloot ik toch om nog een tijdje in t noorden van thailand blijven. Dus ja, afscheid nemen, uitzwaaien en dan op eens, ben je voor t eerst sinds 2 weken weer alleen.
Best raar. Even wennen wel. Na een uurtje alleen op mijn belakon (met geweldig uitizcht) gezeten te hebben, besloot ik wat te ondernemen. Ik ontmoete een Americaan, ging wat eten en besloot de dag er na naar Mae Hong Son te gaan. S'ochtens tas pakken en de bus in. Aan de praat raken met een engelse aardrijkskunde leeraar uit om na een lange bus rid (compleet met thaise bezopen chaufeur die onderweg een erg belangrijk telefoontje kreeg :S ). Samen met David een hostel gezocht. Grappig genoeg kon de beste man geen kaart lezen en verdwaaqlde we vreselijk.
S'avonds ontmoete ik 2 Italianen en na een gezellig avondje besloot ik om met hen een dag toer te doen. T was verschikkelijk gaan regenen, dus een beetje in een jeep hangen leek me wel wat.
De dag er op was t koud... 14 graden om precies te zijn en t regende nog altijd non stop. Niet heel hard, maar wel erg irritant.
Met de 2 italianen was t erg gezellig. We deeden een rit langs een paar dorpjes in de omgeving. Waarschijnlijk erg leuk als t weer mee zit. maar eigenlijk was t vooral koud en nat... wel vond ik "the long nek village" interessant. Een soort dierentuin waar je naar vrouwen kunt kijken die hun nek hebben ingepakt in stalen banden, waardoor hij echt enorm lang lijkt. T jammere is dat volgens mij toch eigenlijk best wel een beetje valt onder authomutelatie en dat de touriste dit oude gebruik in sand houden. tsja.
Savond gezellig zitten pesten met de italianen en een Americaans meisje (Cristen) op t overdekte balkon van het guest house.
S'ochtens regende t nog steeds. Ik besloot om met Cristen samen naar Pai te gaan, in de hoop dat t weer daar wel lekker zou zijn. 2 uur bus later waren we er. t stopte zowaar met regenen :).
De dag er op scooters gehuurt en heerlijk getourt door de omgeving van Pai. Bijna een enorme groene slang aangereden maar die schoot gelukkig snel weg. Later lekker in the hot Pools gechilld, een olifanten kamp bezocht en savonds stevig gestapt in Pai.
Pai is een soort backpackers paradijs. Veel goed eten, leuke cursussen en s'avonds van alles te belven.
Vandaag heb ik een cursus Thais kooken gedaan. Cristen moest helaas al weer door (erg leuke reisgenoot, veel humor en zo). Dus bij gebrek aan gezelschap leek me dat wel een prima activiteit. Dus s'middags om 14:00 vrijwel nugter aankomen om vervolgens pai thai te maken met sweat stikky rise met mango. Bijde erg lekker. Hierna na de markt, om wat ingrediente te halen en s'avonds kurrie met soup en groente te maken. :) best lachen allemaal. Ook vond ik t erg leuk dat mijn klasgenote, meisje uit New Jork, van mening was dat ik een erg Americaans accent had... Kennerlijk opgelopen door Cristen... :D Geloof dat Bram dit wel leuk zal vinden!
Tsja, geloof dat t wel weer genoeg informatie is zo.
Morgen nog lekker een Pai dagje, de dag er na of de dagdaarna ga ik waarschijnlijk zuidwaards. :)
Groetjes uit een vreselijk warm Pai (20:54)

  • 20 Maart 2011 - 15:02

    Stella:

    Dear Mr van Tuijl, oh nee, je bent gewoon Lau en geen één of andere Amerikaan :-D
    Zo te lezen maak je weer allemaal lollige en indrukwekkende momenten mee en moeten wij maar toekijken vanaf een hele verre zijlijn :->
    Nee hoor, ga maar weer lekker verder op avontuur en houd ons vooral op de hoogte van al je belevenissen!
    Benieuwd wat het Zuiden gaat brengen!
    Groeten uit een zonovergoten 8-) maar nog wel wat frisjes Hoofddorp

  • 21 Maart 2011 - 18:32

    Marieke Miep:

    leuke fotootjes

  • 21 Maart 2011 - 20:01

    David:

    Leuk leuk Lau, je hebt het er maar druk mee! :)


  • 21 Maart 2011 - 21:47

    Nora En Han Landman:

    Zo te zien geniet je geweldig. Je foto's zijn erg mooi en we zijn wel jaloers, hoor.Nog veel genieten en we blijven je volgen. Groetjes Han en Nora

  • 22 Maart 2011 - 14:59

    Brammati:

    Hahahahaha, hoorde je me grinneken toen ik dat stukje over je accent las? Prachtig, helemaal nadat je zei dat ik dat wel leuk zou vinden, hahhah! Mooi weer lautje, goed dat je je lekker vermaakt! Ik zit nu in Oostenrijk, voor het eerst in mn leven op ski's, moet zeggen dat het me nog aardig lukt ook. Toch geef ik nog wel de voorkeur aan een twee maanden durende vakantie in Thailand, ghehe. Genietse!

  • 22 Maart 2011 - 19:48

    Eva:

    Klinkt goed allemaal laurens! Leuke foto's, wat een vrijheid zo'n scooter vergeleken met een bus he! En indeed the sticky rice with mango is lovely en de pad thai ook! Als je terug bent en ik ook moeten we onze recepten vergelijken:)
    Waar ga je heen in het zuiden? Eiland hoppen?! Daar kan je goed surfen:)! Veel plezier!

  • 22 Maart 2011 - 19:49

    Eva:

    o, en pas op voor de buckets met whiskey;) Hangover is dan de juiste mood!

  • 26 Maart 2011 - 12:49

    Otto Schönhuth:

    Hallo Laurens, jammer dat wij elkaaer niet hebben kunnen ontmoeten in Thailand. Zo te zien en te lezen geniet je volop.
    Ik blijf je volgen om te zien wat je allemaal mee maakt en hoe jij dat vindt.
    We spreken elkaar weer wanneer je terug bent.
    Grtjes, Otto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 140410

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: