7: Richikesh => Varanassi - Reisverslag uit New Delhi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 7: Richikesh => Varanassi - Reisverslag uit New Delhi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

7: Richikesh => Varanassi

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

06 Oktober 2008 | India, New Delhi

Hollo allemaal!

Het is gelukt! We zijn in Varanassi. we = nog steeds Patty en ik. In Richikesh was het erg leuk. Maar ik vond het toch wel weer tijd om door te reizen. Dus hebben we de "nacht trein" naar varanassi gepakt.
De trein vertrok een beetje laat. WE zaten in een slaap coupe met een berg Indiers en een gezinnetje dat geen Hindi sprak (ook geen engels). Ik was moe, dus ging snel slapen.
De volgende ochtend waren de schoennen van mijn genootje gejat. schoennen van 200 E. dus dat was niet echt lekker wakker worden voor haar. De trein werdt al snel veeeel te heet en het langen stilstaan op de stationnetjes hielp niet echt mee. We kwamen 3 uur later aan dan geplant. Dus was het al donker. Varanassi schijnt een erg gevaarlijke stad te zijn. Dus namen we maar snel 1 of ander hotel.
De volgende ochtent gingen we naar een ander hotel.
Het nieuwe hotel licht vlak bij een burning gat. En dat is toch echt wel het vertellen waard. In India, worden de Doden verbrand op een hout stapeltje... Gister toen we langs zo een Gat (naam van een plat stukje and waar dit ritueel plaats vind). en zagen we gewoon een hooft in de vlammen zitten. Echt zo vaag. de kosten van een stapeltje hout is een 40 euro. Voor sommige mensen is dat te veel. Deze worden dan in de Ganges gegooit. Het komt dus ook voor dat je een lijk ziet drijven in de Ganges.
Verder is Varanassi erg mooi. De vele tempeltjes en zo maken het een erg mooie plaats.
Gister avond zijn we met een bootje langs een ritueel gevaren. En hebben we door de vele smalle steegjes gelopen.
Ok, dat was het voor nu! groetjes uit stoffig India (14:01).

• 08 Oktober 2008 - 14:58

Andreas Linda & Rosa:

Hoi laurens (en Patty) klinkt goed en spannend allemaal .wel balen van patty's bergschoenen....wij reizen min of meer mee via "Google afbeeldingen " en gaan nu even kijken in :Varanassi
    groetjes en veel liefs & big hug ....andreas linda &rosa