16: Nelson & queenstown - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 16: Nelson & queenstown - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

16: Nelson & queenstown

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

27 December 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Welkom op mijn website!
Er is weer een hoop gebeurd! De kerstman is langsgeweest en ik heb weer een hoop plekken bezocht.
Nelson was een leuke stad, gehuld in kerstversieringen, kerstmannen en straatmuziekanten. Ik belanden in een backpackers genaamt paradiso. Compleet met zwembad en sauna. rede genoeg om hier 3 dagen te blijven plakken.
De 2e dag ging ik naar de Abeltasman, een natuurpark van ongekende schoonheid, wat jammer dat het de hele dag regende.
Ik besloot toch maar stug te gaan kanoen en een stuk te lopen, samen met een Ier; Martin.
Mijn mobiel heeft het sind die dag niet meer gedaan :( die vond het iets te nat denk ik.
De dag hierna was het een stuk drooger en ben ik naar het midden van New Zealand gelopen (zie foto!). Toen, op naar Kaikoura! Dit is onderandere de geboorteplaats van Linn, Caspers schoonmoeder.
Een dorp waar je zee hebt en bergen. Een prima combinatie! Het weer hielp mee, dus ik kon een mooie wandeling maken langs de kust. Katrina, een duit meisje liep een stuk met me mee.
Op de heenweg, liepen we boven het strand langs om beneden langs terug te lopen. Het strand had een hoog antsetkaart gehalte en veel zee leeuwen. Zeeleeuwen zien er gevaarlijk uit, kunnen hard brullen en snel zwemmen. Op het land zijn ze echter niet zo handig :). Op het strand zij Katrina dat ze het geluid van een mossel-eter (vogel met rode snafel) wel leuk vond. 2 minuten later vloog er eentje recht op ons af. We besloten terug te lopen. De vogel kwam achter ons aan en probeerde Katrina met een lange duikvlucht op haar hoofd te prikken. Gelukkig bukte Katrina net op tijd. Anders had er nu een vogel in haar hoofd gehangen. We besloten dus wat om te lopen en een stok mee te nemen voor het geval de mossel-eter weer aan zou vallen. Dit was gelukkig niet het geval.

Na Kaikoura sliep ik een nachtje bij Linn. Toen op naar Queenstown. De bus rid was lang, en onderweg sneeuwde het. (toch een witte kerst). In queens town besloot ik om me op te geven voor bungy jumping. omdat je toch iets moet doen als de in de hoofdstad van de adrenaline bent... S'avonds kwam ik Martin tegen en gingen we naar een Ierse pub. (daar zagen we de irse jantje smit optreden). Wel leuk om in een Irse pub te zijn met een Ier :). De volgende dag de bus in, op naar de Bungy. Dan sta je daar, 43 meter hoog en dan zegt die kerel tegen je, ja nu! En dan ehm, ja dan spring je maar, val je even hEEEl snel en dan bunel je daar. Yeah! kuch kuch. GE weldig.
S'middags heb ik toen een berg beklommen van 2000 meter. Het uitzicht was best mooi. Wel was ik een beetje snel moe, door het zuipen van de avond er voor.
De volgende dag ging ik naar Wannaka. Wannaka is een klein stadje bij een meer en bergen. Zomers is er veel watersport en s'winters veel wintersport. De eerste middag ging ik naar puzzeling world (zie foto). Best een leuke middag. De dag hier op, eindigde ik met 2 americanen en een Ier in het hostel met veel bier. Erg gezellig!
Op de dag van kerst avond reed ik terug naar christchurch. Om 22:00 Kwam ik eens bij Linn aan waar Casper nog wakker was. Sophia, Mira en Giunlia lagen al te slapen. Ik sliep in de woon kamer op de uitklap bank. Giulia, cas en Mira in een kamer, Linn en Sophia in een kamer en Amelia en haar broer in een andere kamer.
S'ochtens om half zeven stond Sophia in eens voor mijn neus! Om 7 uur begonnen we met het uipakken van de cadeautjes. Ik kon in mijn bed blijven liggen omdat het in de woonkamer stond :) haha. Na een uurtje was alles wel uitgepakt en konden we gaan ontbijten.
S'avonds gingen we naar een familiefeestje. Echt totaal anders dan een kerst dinee in Holland. Veel korter, bufet stijl maar met Regen (net Nederland). Giulia is een beetje ziek, dus die was er niet bij. 2e kerst dag bestaat hier niet. Dus was er ook niet een speciaal iets gaande. Dus heb ik met Cas een berg opgelopen.
Zo... Dat was het wel. Ik ben nu nog in Christchurch. Ga rustig aan eens wat plannen voor het Noorder Eiland.

Groetjes uit Zonnig New Zealand (15:13)

  • 27 December 2008 - 08:08

    Marieke:

    Haaa, wat heb je het fijn, he!!!Het klinkt als een super avontuur.
    Laat er mgeen eind aan komen :)

    Dikke kus, Marieke

  • 30 December 2008 - 19:20

    Andreas Linda & Rosa:

    Hoi laurens alvast een heel gelukkig ,gezond en liefdevol 2009 toegewenst******* en lekker verder avonturen zoals t'ie nu gaat ......liefs en hug andreas linda en rosa maria.....

  • 01 Januari 2009 - 19:17

    Carla:

    Hoi Lau, het is echt hartstikke leuk om zo vanaf een afstandje je reis te volgen. En nu ook heel herkenbaar omdat je op plekken komt waar ik ook ben geweest. Ben wel een klein beetje jaloers. Ik blijf voor het eerst sinds tijden weer een hele winter in Nederland, en het is hier best koud.Nog heel veel plezier down under. En een gelukkig nieuwjaar natuurlijk.
    Liefs, Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2010

14 Dagen voor vertrek...

15 Maart 2009

Thuis!

06 Februari 2009

19: The Lodge

12 Januari 2009

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

04 Januari 2009

17: Takaka & Wellington
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 140518

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: