Leh plannen - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Leh plannen - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Leh plannen

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

17 Juni 2010 | Nederland, Haarlem

Zo, na dat de pas waar ik morgen naar toe zou gaan is dicht gesneeuwd, heb ik nieuwe plannen gemaakt. Ik ga een 3 dagen trekken door de bergen. Met gids en goed volk. Dit zal in houden dat ik dus ook 3 dagen geen berichtjes op mijn site zal zetten. (moeders, je bent gewaarschuwd ;).
Gister heb ik een dagje door de stad gertokken. Erg leuk wel. Heb een indrukwekkende stoepa bekeken (tempel gebouw) en savonds wat gegeten met een Indier. Brahmin uit Dheli die hier met geld aan het smijten was (zijn eerste vakantie alleen). Aardige man wel. Vandaag heb ik besloten om een avontuurlijke dag te houden. Ik ben gaan Raften. Dus om 9:00 bij t kantoortje om de hoek staan, met een jeep naar de bergen, om uiteindelijk in een wetsute gehesen te worden.
Daar sta je dan, met een pakkie dat zo strak zit dat je nauwelijks kan bewegen. Ik deelde de boot met 3 belgen (waarom vind ik dit grappig?) de andere 2 boten zaten vol met indiers. Na een instructie in half verstaanbaar engels, was t zo ver. De boot in! En ja, t was een schaal 2 tocht, dus dat stelt op zich niet veel voor.
Tot de helfd ging alles goed. T is voor t verhaal belangrijk om even te vertellen dat de belgen een wetsute aan hadden met bloten armen. (niet erg warm als je in een rivier aan t peddelen bent). Toen, was daar, een golfje, en hop. boot om, in t water. Even onder de boot terrecht komen, om daarna door t open water te zwemmen. Dus ja, even denk je Snel Zwemmen! maar dan komt de logika boven en haal je gewoon 2 pedels op, zwem je richting een bootje, krijg je een tou toe geworpen en ben je met 2 minuten weer hoog en droog op een boot.
De belgen (haha) verging t echter wat minder goed. vooral de vrouw, lag zo'n 5 minuten in t water. En t koste mij vrij veel overtuigings kracht om de Hindiers hun boot om te laten draaien en ook haar uit t ijskoude water te vissen... je kunt je voor stellen dat zij dit niet zo plesant vond. De rest van de toch, vertoonde de belgen steeds meer verschijnselen van onderkoelling. Blauwe lipjes, trillen etc. Nog een mooi detail wat de belgische man me later vertelde was dat de gids (die ons boodje stuurde) na t vallen in t water in paniek was geraakt en hem had onder gebuwd... Tsja.
Morgen dus wat wandelen door de bergen. (als alles mee zit). Tot zo ver dit bericht!
groetjes uit koud Ley. (10:51)
Ps, t plan hierna is om naar manali te gaan, dan wel via Shinagar terug naar Jannu om vanuit daar verder te reizen. (hangt van de sneeuw op de pas naar Manali af...)

  • 17 Juni 2010 - 19:46

    David:

    Haha, het zijn ook altijd de Belgen!

    Have fun!

  • 18 Juni 2010 - 21:56

    Stella:

    Hoi Laurens,

    om de sfeer van India te proeven, heb je eigenlijk al je zintuigen nodig. Maar toch op de foto's de besneeuwde bergtoppen, de woonboot, de Stoepa(?) en een breedlachende:-D Lau zonder blauwe lippen(Bespeurde ik daar enig leedvermaak :-P om de Belgen?) kunnen bekijken.
    Hopelijk voor jou gaat Manali door en heb je genoten van je avontuur in de bergen.
    De tijd vliegt best wel snel voorbij; voor je het weet, ben je weer in Nederland. Dus zou ik zeggen: Neem het er nog maar even lekker van!

    Tot later Stella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Reis Nr 2

Op pad, met niet veel meer dan een rugzak.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2011

"It's a proces" toegift India Juni

28 Juni 2010

Amritsar

25 Juni 2010

foto tijd!

24 Juni 2010

Leh=>Manali=>Shimla

20 Juni 2010

Nog heel!
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 140489

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: