8: Varanassi => Khajuraho - Reisverslag uit New Delhi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 8: Varanassi => Khajuraho - Reisverslag uit New Delhi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

8: Varanassi => Khajuraho

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

13 Oktober 2008 | India, New Delhi

Hallo allemaal,
Ik ben een beetje ziek geweest, beetje van alles; Keel, verkouden (bij ruim 35 graden), grieperig, hoesten.... ja. Echt lekker.
Ondanks de elende heb ik toch nog het een en het ander beleeft. Zo ben ik naar een fort geweest. Hier hadden ze een uitgebreide verzameling troep die totaal niet de moeite waard was. De tocht er naar toe was wel leuk! Zo hebben we de ganges over gestoken per veer pont.... (zie foto).
Ook hebben we s'ochtens vroeg zonsopgang gekeken vanuit een bootje. Best mooi om de stad te zien ontwaken. De vele sadhus die zich wassen in het heilige water naast vrouwen en kinderen die met kleeren en al kopje onder gaan in de rivier.
Op een avond hadden we nog een grappige ervaring. Er schoof een Sirier bij ons aan het tafeltje. En die begon Patty wat bij te brengen over spiritualiteit. Hij ontweek consequent alle vragen en vertelde over hoe alles een was, dat hij een soufi was etc etc. Hierna begon hij te vertellen dat we zo ongelovelijk geidentificeerd waren door ons brein. Hoe het gesprek verder verliep weet ik niet, maar dit is de samen vatting: Het leek hem wel wat om met zijn moeder en zus naar bed te gaan. Hij hield van Patty en zou haar in een nacht 2000 jaar terug brengen.... Dit alles vertelde hij met een grijns van oor tot oor. Wat een flapdrol.
Maar goed.
De avond voor dat we Varanassie vertrokken kreegen P en ik Accupunctuur tegen ons griepje (P voeld zich ook een beetje ziek). Dit gebeurde op een kamer in ons hotel. Het was echt heel gezellig en ook erg aardig dat hij ons probeerde te helpen. De arts vertelde verder iets over acupunctuur. Vrij ingewikkeld moet ik zeggen (respect voor Giulia).
S'avonds pakte we de trein Richting Kujahraho.
Kujaraho is een plek waar veel touristen 1 of 2 dagen blijven. De grote trekpleister hier zijn de Kamasutra tempels. We zijn zeg maar iets van 4 locaties waar deze tempels staan. En het stadje ligt er zeg maar midden in.
De tempels zijn echt erg mooi. Een van de mooiste dingen die ik tot nu toe gezien heb in india.
Morgen Gaan we weer verder. Een schokkend lange trein rit van 29 uur naar Goa.
Groetjes uit Zonnig India (17:02)

  • 15 Oktober 2008 - 09:58

    Leonie:

    Hoi Laurens,
    Ja verkouden zijn is echt vervelend. Ik had het afgelopen week ook flink te pakken.
    Heeft de accupunctuur geholpen? :)
    Grappige mensen die Indiërs, hier zou nooit iemand zomaar bij buitenlanders aan een tafeltje gaan zitten.
    Succes met je treinrit!

  • 17 Oktober 2008 - 09:18

    Djoeke:

    Hoi lieve Lau, ik hoop dat jullie je inmiddels alweer wat beter voelen?! Leuke en lieve meid die Patty, gezellig dat jullie samen reizen. Geniet er lekker van en een dikke kus vanuit NL. Veel plezier in Goa: heerlijk op het strand relaxen! Djoek

  • 17 Oktober 2008 - 13:30

    Sophia:

    Lieve Lau,
    Ik hoop dat je't leuk hebt.
    De olifant vond ik heel leuk Lau, die foto.
    sdfggg hhhhh " oom Laurens mimosa. ik hopp dat hij dit heel leuk gaat vinden. Ik hoop dt Lau weer op gaat bellen maar dan wil ik niet dat je zo lang praat Oma".
    liefs van Sophia Lau
    Piposa ook een leuk woord.pipo heb ik zelf geschreven.

  • 17 Oktober 2008 - 20:29

    Bill Bypass:

    Hoi Lau,
    Groot avontuur zo'n reis. Werkt goed, zo'n web-log of webblog en zo. Nu ik zo door jouw verslagen loop heb je toch wel erg veel tempels gezien. En ook treinen die minstens uren te laat komen. Wat betreft OH-verhalen past dit berichtje wel in dat land geloof ik. Wel een beetje uitkijken met die Patty, we hebben al genoeg buitenlandse vrouwen in de familie. Met mij is dus alles goed. Doei.

  • 24 Oktober 2008 - 13:04

    Toos:

    hoi Lau, wat leuk dat ik zo je reis een beetje mag volgen. Zo te zien geniet je, in elk geval beleef je veel. Jammer dat we via de pc niet kunnen ruiken, voelen en horen! Maar de foto's geven een aardige indruk. Alle goeds, en veel liefs!!! Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2010

14 Dagen voor vertrek...

15 Maart 2009

Thuis!

06 Februari 2009

19: The Lodge

12 Januari 2009

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

04 Januari 2009

17: Takaka & Wellington
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 140402

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: