10: Udaipur => Dehli - Reisverslag uit New Delhi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 10: Udaipur => Dehli - Reisverslag uit New Delhi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

10: Udaipur => Dehli

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

31 Oktober 2008 | India, New Delhi

Tsja, en dan zit India er op eens op. Tijd voor een terug blik en een vooruit blik.
Ik heb in totaal 4 treinen genomen en 10 bussen. In totaal heb ik 4800km afgelegd. Heb ik 2500 rs verbeld met thuis, 3 flwesjes shampo en 3 tubetjes tandpasta (en 1/2 tube van Patty) verbruikt, ruim 100 flessen water opgedronken (of ook wel 100 flessen Pani) 2 1/2 schriftje vol dagboek geschreven, iets van 15 zwerfers geld gegeven en 2 politie ambtenaren smeergeld betaald. ja. India zit er op en om eerlijk te zijn: ik vind het prima zo. Wel is het jammer dat patty en ik nu uit elkaar gaan. Na ruim 5 weken zal dat wel wennen worden (aaah).
Na Udaipur heb ik trouwens de bus naar Dheli gepakt. In Dheli Hebben we een middag met Manish (vriend die met hielp met mijn portomonnee). door gebracht. En dat is uitterraard erg gezellig. Ook zijn we langs red fort geweest. zo'n touristen atractie waar iedeeen heen gaat als je Dehli bezoekt. Gister heb ik het weten te presteren om in 1 dag op een neer naar agra te gaan om de taj mahal te zien. Dat hield in: ruim 10 uur heen reizen (india is zoooo onoverzichtelijk dat ik na 3 uur nog Dheli niet uit was...) en met heel veel mazzel 4 uur terug met een trein. Patty had wel zin om de taj mahal te zien, maar voelde zich niet echt lekker. Uit eindelijk was ik 45 minuten voor sluitings tijd bij de taj. Heb ik wat puberale foto's gemaakt van mij en de tasj mahal en was ik na 45 minuten al weer op weg naar de uitgang. tsja. Maar het was wel een mooi gebouw/monument.
Dan nu: De vooruitblik.
Morgen avond ben ik in Indonesie. Ik wordt opgepikt door een famillie lid daar en heb er heel veel zin in! Ik wil een week daar blijven om dat met trein en boot naar Bali te komen. Daar een duikcursis doen, en dan nog een eilang (bv. lombock) bezoekken. Dan terug naar Jakarta. Jep, dat is het plan, wat uitterraard weer gewijzigt kan worden als daar een rede voor is.
Voor nu was dit het. Groetjes uit een aangenaam Dheli. (15:46)

  • 31 Oktober 2008 - 21:36

    David:

    Klinkt allemaal erg goed Lau! Leuk ook dat je belde! Succes met de reis naar Indonesie, laat ff weten of alles goed gegaan is!

    Spreek je weer :-)

  • 03 November 2008 - 13:26

    Toob:

    Heb je nog een mooi liedje voor Patty geschreven? ;-)
    We leven met je mee op het thuisfront.
    Veel plezier in in in Donesië.

  • 03 November 2008 - 18:11

    Ineke:

    EEEeej die Laurens,
    Je ziet er al uit als een egte hippiiiiiiii!!!
    Als je gaat duiken op Bali en je ziet een duikinstructrice die absoluut niet op mij lijkt maar wel mijn achternaam heeft, dan is dat een nicht van me! Olga heet ze, doe haar de groeten!
    Leuk om te lezen hoe het je vergaat, hou ons op de hoogte.
    Toen ik 23 jaar geleden (oma vertelt...) door Europa reisde communiceerden we nog met echte papieren brieven! Die stuurden mijn vrienden en ouders dan poste restante naar de grote steden die we gingen bezoeken. Leve het internet! groetjes van Ineke uit Amsterdam.

  • 03 November 2008 - 19:56

    Lineke:

    ha die lieve Lau
    ik volg al je verhalen hoor, hartstikke leuk! leuke schrijfstijl heb je trouwens, moet altijd wel lachen! en goeie keus, die patty, volgens mij passen jullie wel bij elkaar, zien erg gelukkig uit saampies.
    kus en nog veel plezier, Lien

  • 04 November 2008 - 11:05

    Leonie:

    Hoi Laurens,
    Je hebt echt veel gedaan in India, ook dus ff snel Taj Mahal.
    Indonesië wordt zo te zien ook erg druk, dan moet je maar even relaxen op Bali. Duiken lijkt me daar heel mooi (ik had daar gesnorkeld maar zag niks vanwege al het stof dat die toeristen-bootjes opwierp).
    Lijkt me iig nog heel interesant om allemaal te zien met al die gedeelde geschiedenis met Nederland.
    Veel plezier daar!

  • 07 November 2008 - 12:35

    Patty:

    Heeeey Lau! Je loopt een beetje achter op je weblog! Hoe is Indonesie? (hopelijk geen Hindonesie!!!)

    Lief dat je naar mn ouders gebeld hebt :P Don't worry, alles gaat goed. De vlucht naar Kathmandu was waanzinnig en in Kathmandu een hele leuke groep mensen leren kennen waarmee ik nu in Pokhara ben. Je raad niet wat ik vandaag gedaan heb... PARAGLIDEN! Boven enorme bergen, een uur lang. Mijn tandem-mannetje komt uit ukraine en is echt compleet gek. Allerlei stunts in de lucht, helemaal geweldig! Je vliegt daar echt met de vogels mee om goede opwaartse luchtstromingen te vangen, wel even anders dan in vashisht! Verder ben ik hier eigenlijk grotendeels stoned, haha ;) Anyway, morgen misschien raften, dus ik ga eten en vroeg slapen! veel plezier in Indonesie!!!

  • 08 November 2008 - 00:07

    Mel:

    Heee Lau, brother from antoher mother. Klinkt goed man en foto's zien er ook top uit! veel plezier!

  • 08 November 2008 - 00:11

    Mel:

    trouwens goed chickie die patty, netjes bezig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2010

14 Dagen voor vertrek...

15 Maart 2009

Thuis!

06 Februari 2009

19: The Lodge

12 Januari 2009

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

04 Januari 2009

17: Takaka & Wellington
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 140417

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: