11: Jakarta & Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 11: Jakarta & Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

11: Jakarta & Bali

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

09 November 2008 | Indonesië, Batavia

Hallo alle maal,

De afgelopen week heb ik doorgebracht bij famillie in indonesie. Van Dehli naar Singapur naar Jakarta. De famillie hier is een hele leuke ervaring. Ik heb mij echt een week lang prima vermaakt. Voor degene die de fammilei een beetje kennen: Ik heb vooral opgetrokken met Prity, Dian, Santi en Anti. We hebben wat getoerd door Jakarta en ik heb de vila van mijn oom bezocht (ja, Peter heeft een vila).
Het was fijn om na een lange tijd weer eens in een rustige schoone omgeving te zijn. De eerste ochtend werdt ik wakker vand e moskee die om 5 uur s'morgens heel hard begon te zingen. Dat was wel even wennen. Indonesie is echt weer totaal anders dan India; de mensen, de cultuur, het eten, het weer echt alles.
Ik heb mijn Engls sprekende nichtjes dan ookveel uitgehoord over hun cultuur.
Even een paar grappige dingen: Jongere familie leden, noemen oudere fammilie leden niet bij hun naam. Maar bij hun ehm... 2e naam. Dus, je jongere broertje zal je niet Laurens noemen, maa rBhu Laurens. Je ouders, noum je b.v. mam, en pap, maar je tante dan mamma/ moeder of moes.
Dit alles zaaide bij mij nog al wat verwarring aangezien ik al de nichtje echt niet meteen uit elkaar kon houden (heb er naar schatting 15 ontmoet).
Ook maken ze hier veel minder onderschijt tussen ooms en tantes, en vader en moedder. Het is zeg maar... een grote famillie....

De vila van Peter en Dewi is erg groot. Toen ik er voor het eerst naar toe liep, kreeg ik een beetje het MTV gangster gevoel. Met een Ruim zwembar en veel kamer. Ook een Butler kon natuurlijk niet ontbreken (alleen jammer dat hij geen engels sprak).

Gister ben ik van Jakarta naar Bali gevlogen. Vanochtend heb ik geraft met Prity en een collega van haar. Raften was echt erg leuk. Dolle pret om andere boodje nat te spatten, intehalen of klem te varen.
Preti is nu weer weg, en ik ga nu lekker wat eten met een stel engelse surfers,
Groetjes voor iedereeen!!
Ps, oja, ik heb Patty best nog wel even gemist.
Indonesie (20:31)

  • 09 November 2008 - 12:48

    David:

    Lautje!

    Klinkt goed! Wel leuk om weer wat bekende gezichten te zien na een lange reis.

    Succes met het halen van je duikbrevet?'

    Groeten!

  • 16 November 2008 - 11:01

    Rifa:

    laurens,,

    je hebt een fout..
    we roepen oudere broertje 'Bung', geen 'Bhu'....

    leuke website vind ik...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2010

14 Dagen voor vertrek...

15 Maart 2009

Thuis!

06 Februari 2009

19: The Lodge

12 Januari 2009

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

04 Januari 2009

17: Takaka & Wellington
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 140513

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: