12: Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 12: Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

12: Bali

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

14 November 2008 | Indonesië, Batavia

Toen ik S'ochtens mijn scooter starte, gebeurde er wat geks. Er klonk een laag brommend geluid. Mijn scooter had 100cc.
topsnelheid? geen iedee, maar bergopwaards haald hij 100. Ik haalde wat benziene, en was opweg. Als eerst heb ik Ubud aangedaan. Ubud is een kunstenaars dorp en gewoon een relaxte plek om te zijn. Ik vond een mooi hoteletje in een sawa (voor die mensen die tijdens geografie niet hebben opgeled, dat is een rijstveld :P) en savonds ging ik naar de bevaande vuur dans. Erg indrukwekkend.
Oja, om even op het duiken terug te komen, dat is best wel erg duur dus ik weet niet of ik mijn duik bruvet ga halen, of dat ik een paar lossen duiken ga doen.
Toen ben ik naar een vulkaan gegaan. Gurung Batur. Het was zeer prijzig om met gids (wat volgens iedereen een apsolute verplichting was) de berg te beklimmen. Dus maakte ik de vergissing om met een stel pubers (17 of zo) de berg te beklimmen. Haha. beetje jammer dat toen we boven waren, het al donker was. Ik geloof dat we in totaal 3 uur bezig waren. na afloop, hielden de jongens hun hand op in de hoop op (veel) geld. Uhm, dat hadden ze maar vooraf moetten zeggen (en ik had echt geen geld bij me...). Volgende keer toch maar een gids.
Toen ben ik naar een tempel geweest, de grootste en oudste op bali. Dat was zegmaar de gemiddelde tempel op bali, maar dan groter. En enorm toeristiesch. Toen ik daar toch was, besloot ik ook deze berg te beklimmen. Dat was een tocht van 6 uur heen en 4 uur terug. We vertrokken om 12 uur s'nachts zodat we de zons opgang konden zien. Na een lange wandeling over glibberige bos paadjes en een kampvuur met good noodels en koffie, waren we op de top. War een uitzicht! 3000 meter is toch best hoog. en een pokken end om te klimmen. Je kon het hele eiland zien, en Lombok. Dat was dus een uitzicht van 150 km of zo. Ach, kijk zelf maar even bij de foto's.
Toen was ik best moe. Ik wou eigenlijk door naar Lovina, een bad plaats. Maar was moe, en had zin in wat bekends. Dus reed ik naar Ubud. Dat was toch vlakbij en daar was Vera (nee, niet een meisje maar mijn hotel).
Vandaag ben ik langs een borpje met erg mooie sawa's geweest. Waar ook erg veel houd werdt gesneden. Best mooi.
oke, groetjes uit Bali (19:56)
Oja, bij mijn vorige bericht heb ik wat foto's gezet! van de Vila en de Fam.

  • 14 November 2008 - 18:27

    Lien:

    hey lau,
    bedankt voor je mooie kaart!!
    liefs Lien

  • 14 November 2008 - 23:09

    David:

    Lautje,

    Leuke foto's.

    Klinkt ook echt gaaf man.
    btw, lekkere gids heb je :P

    Have fun!

    groetjes,

  • 14 November 2008 - 23:10

    David:

    Lautje,

    Leuke foto's.

    Klinkt ook echt gaaf man.
    btw, lekkere gids heb je :P

    Have fun!

    groetjes,

  • 15 November 2008 - 16:14

    Leonie:

    Hoi Laurens,
    Klinkt weer allemaal heel spannend. Dat kunstenaarsdorp en die vulkaan zijn we ook geweest.
    De zonsopgang ziet er erg mooi uit en die tempel ook (maar eigenlijk niet zo oud :P).
    Naja,
    groetjes maar weer

  • 21 November 2008 - 06:01

    Patty:

    jij scootert wat af op je reis :P goa, indonesie... volgende reis vlieg je niet, maar je gaat gewoon op de scooter! ha, ik ben inmiddels geen nep lara croft meer. sportieve patty, wie had dat ooit gedacht. Nog een week en dan ga ik weer naar nederland. heb er ook wel zin in eigenlijk. mijn vlucht is op de 28ste vanuit delhi, en heb mn vlucht van kathmandu naar delhi verplaatst naar de 27ste. (of had ik dit nou allemaal al gemaild??) hoe dan ook, ik ga nog een week lekker genieten hier. groetjes uit kathmandu!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2010

14 Dagen voor vertrek...

15 Maart 2009

Thuis!

06 Februari 2009

19: The Lodge

12 Januari 2009

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

04 Januari 2009

17: Takaka & Wellington
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 140529

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: