13: Bali => Lombock => Gili T - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 13: Bali => Lombock => Gili T - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

13: Bali => Lombock => Gili T

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

23 November 2008 | Indonesië, Batavia

Hallo!
Tijd voor weer een berichtje. Op de veerbood van Bali naar Lombock (eiland naast Bali) ontmoette ik een hele berg mensen. Op aanraden van een van hen, besloot ik om eignlijk gelijk door te gaannaar de Gili eilanden, omdat daar een beetje een backpackerssene is. Bij het uitstappen van de veerbood, eindigde ik in een situatie met schreewende mannen, omdat ik volgens hen iets verkeerd deed...

Toen naar Gilli. Er zijn 3 gili's en ik zit op travagang. (ook wel gili T). Vanaf het moment dat ik hier zit is het feest. De eerst avond gelijk zuipen en feesten. Ehm. ja, dat moet ook gebeuren. De leukste bar is SamaSama, waar Bob marley erg goed wordt na gedaan. Avonden beginnen daar en daarna gebeurt er van alles.
Een aantal erg leuke mensen ontmoet hier. Een is Karin, een vrouw waar ik vaak wat mee eet (bij oma) en waarmee ik erg goed kan lachen. Dan hebben we Michel. Een duitster die nu een tijd reist voor zijn werk en nu lekker even een weekje aan t zuipen is. En Sara die haar britse schooljuffenbestaan even opzij heeft gezet om 1 jaar te reizen en werken.

Eten doe ik hier bij Oma. Oma is geweldig. Ze maakt hier lokaal eten voor nog geen 2 euro per portie. Ze zal al een jaar of 70 en kookt erg goed. Meestal kip, beef, sate, tonijn en van allerlij groenten. Echter had ik laatst 1X mijn bordje niet helemaal leeg gegeten. De keer er op toen ik daar binnen kwam, werdt ik met de nek aangekeken en moest ik meer betalen... Ja, want je bord niet leeg eten, dat kan niet he? Oja, zie foto!

Snorkelen is hier geweldig, veel vissen, schildpadden, coraal en wat al niet meer. Oja en ik heb gedoken. Dat was erg relaxed! Echt 45 minuten onderwater over de zee bodem heen zwemmen. echt erg leuk. En volgens de instrukteurwas ik een natuurtalent. (kennerlijk had ik meer opgestoken van juf carla dan ik zelf dacht, (juf carla heeft me ooit eens mee genomen om te duiken, maar daar moest ik wel heel veel voor lezen!)). M'n duikbrufet gaat t niet worden, ik heb te weinig tijd over. Maar dat duiken, dat komt vast nog wel eens...
oja, toen had ik geen geld meer en kon ik niet pinnen op dit eiland. Dus vandaag even een tochtje naar lombok waar wel een pin automaat was. Zie je ook nog eens wat van Lombok.
Tsja.
Dat was t eigelijk wel weer. Vanavond nog even flink feesten en dan op naar bali, surabaya en zo terug naar de fam in Jakarta!
Groetjes uit Gili T (16:06)

  • 23 November 2008 - 18:51

    Mel:

    Klinkt allemaal erg leuk! En lachen foto's. Hou je goed!

  • 25 November 2008 - 19:31

    Sita:

    Dag lieve Lautje, heb eindelijk je site ontdekt dankzij Tobias. Zo te horen heb je het erg naar je zin. Leuk om al je verhalen te lezen. Nog heel veel plezier met het vervolg.
    liefs Sita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2010

14 Dagen voor vertrek...

15 Maart 2009

Thuis!

06 Februari 2009

19: The Lodge

12 Januari 2009

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

04 Januari 2009

17: Takaka & Wellington
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 140524

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: