17: Takaka & Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 17: Takaka & Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

17: Takaka & Wellington

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

04 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Een beetje plots, vertrok ik uit Christchurch. Marijke, een Nederlandse (de hoeveelste Nederlander die ik in New Zealand ontmoet?) Die ik op het kerstfeest had ontmoet Ging naar Canaan Down festifal (een nieuwjaarsfeest) en vroeg of ik mee wouw. Ik had eigenlijk nog geen plannen en het klonk goed, dus ging ik mee. 4H later waren we op weg naar het festifal.
Het festifal was een beetje Hippy. Dat betekende weinig agressie, goeie sweer en redelijk zachte muziek (geen trance of zo dus...). Ik had de mazzel dat ik bij Marijke in de auto kon pitten, wat goed uitkwam omdat ik geen tent heb. Op oudjaars dag regende het, maar gelukkig werdt het tegen de avond beter weer en kon ik er lekker op los feesten.
Nieuwjaars dag bestond voor mij uit een frisse duik in een water val, beetje capoera (waar Marijke helemaal gek van is) en s'avonds weer feesten.
Toen zijn we naar Nelson gegaan waar (trouwe lezers weten dit al) ik al eens eerder ben geweest. Deze keer sliep ik bij een kennis van Marijke. S'avonds besloten we in Nelson uit te gaan. We gingen naar een bar, met een groep van 5 mensen.
In de bar werdt een bekinnie contest gehouden. Een groep van ongeveer 15 meisjes deden hier aan mee. Om het kwartier werdt er een ronde (vlees keuring) gehouden, waarbij het gejuig van het publiek, de graat meter was voor de scoore. 1 meisje die uhm deed een beetje overdreven. En toen zij haar dansje op het podium mocht doen besloot ze haar tieten te laten zien en zwaar debiel over het podium te rennen. Toen bedacht ze dat het een goed idee was om aan een touwtje van een gordijn te gaan hangen. Dit touwtje zat echter niet al te goed bevestigd, waardoor ze alle American funnyest homevideo's plat op haar muil viel. Na even stil te hebben gelegen ging ze echter gewoon door. Dus. Het was best leuk, maar om 1H taaide ik toch weer af.
De volgende dag ging ik naar Picton en ging Marijke terug naar Christchurch. De Bus naar Picton zat vol. Dus ik kon niet verder komen dan tot Havelock, een plaatsje halverwegen. Daar vond ik met een beetje geluk een bus die me het 2e deel kon mee nemen. In Picton kocht ik een kaarte. Het was erg druk in het kantoor. De dame achter de balie (een ongelovelijke muts) zij; "nee, de hele boot zit vol, dus je kan vanavond om 10 H pas naar Wellington." Ik besloot t kaartje maar te kopen, omdat ik toch gewoon naar Wellington wouw. Ik liep het kantoortje uit, liep richting de bood en ik dacht, what the fuck, ik probeer het gewoon. Dus ik liep achter 2 mensen aan, gaf net als hen mijn kaartje af en liep door de bood op. Haha. Zo zie je maar, je kunt het altijd proberen.
En nu ben ik in Wellington!
Groetjes uit een zonning New Zealand (16:28).
En, een beetje laat maar toch:

Een heel gelukkig 2009 voor iedereen!

  • 04 Januari 2009 - 06:36

    Marieke:

    Gelukkig nieuwjaar lieve schat!

    Dat je maar mag vinden wat je zoekt en ontvangt wat je wenst, in alle liefde!!!

    Wat maak je een coole dingen mee :)

    Dikke kus, Marieke

  • 04 Januari 2009 - 07:22

    Jenny:

    Ha schat,

    Heerlijk om je berichten te lezen en te zien wat je allemaal meemaakt!
    Wat is dat land toch mooi he.
    Ik kan me nog niet voorstellen dat ik er over 2 weken ook weer een keer mag rondlopen. Ik droomde vannacht dat ik je een dikke knuffel gaf voor de keuken op de lodge, nou ja nog 2 weken....
    geniet heerlijk lief en tot het volgende bericht.

    liefs,
    Jen

  • 04 Januari 2009 - 13:04

    David:

    Ha Lautje,

    Klinkt allemaal nog steeds erg relaxed :-)

    Maaruh...trance geen zachte muziek?! Tuurlijk wel :D

    Vermaak je daar nog maar even en alvast gefeliciteerd met je 24e verjaardag he!

    Daaf,

  • 04 Januari 2009 - 16:26

    Leonie:

    Jij ook een gelukkig 2009 Laurens.
    Wellington is echt mijn favoriete stad van Nieuw-Zeeland (hoewel het misschien ook helpt dat mijn tante daar een heel chill huis hebt). Echt een mooie baai daar heh?
    Hoop dat je daar veel kan bekijken en doen,
    Veel plezier en groetjes van hier weer in een regenachtig Nederland

  • 11 Januari 2009 - 16:08

    Mel:

    Yoo Lau!
    Jij ook een gelukkig jaar! Leuke foto's en goede verhalen! haha die dansende chick op het podium, tranen in je ogen van het lachen neem ik aan. Hou je goed!

    Ook groeten van Hans, Anne-Marie en Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2010

14 Dagen voor vertrek...

15 Maart 2009

Thuis!

06 Februari 2009

19: The Lodge

12 Januari 2009

18: Wellington, Rotorua & Hamilton

04 Januari 2009

17: Takaka & Wellington
Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 140404

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: