punducherry=> Madurai=> kanyakumari - Reisverslag uit Madurai, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu punducherry=> Madurai=> kanyakumari - Reisverslag uit Madurai, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

punducherry=> Madurai=> kanyakumari

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

11 Februari 2015 | India, Madurai


Dunducherry was een leuk stadje, maar ik begon na 3 uiterst relaxte plekken te verlangen naar t echte Inia. Op de dag in Auroville had ik een beetje teveel zon gekregen, dus de volgende dag sliep ik veel om pas in de middag t vorige blog te schrijven. 
Savonds zocht ik een mooie trein uit om naar Madurai te reizen. Hier staat de grootste tempel van India. 3000 jaar oud. Na nog een goede nacht slapen en lekker eten vroeg op om een kaartje te kopen. Dit hield in dat er geen plek voor mij gereserveerd was op de trein. Wat betekende dat ik me al gouw in erg indiase tavrelen bevond. Ik ging midden in t gangpad op mijn tas zitten. In India betekend dit dat je als westerling 60 paar ogen op je gericht krijgt. De reis ging redelijk voorspoedig. Wel was t erg warm. Ondanks dat zat er een man met een jas aan met bondkraag. Ook dragen een hool indiers in de trein en op straat oorwarmers. Kennerlijk vind ik t alleen warm. Aan het einde van de reis raakte ik aan de praat met Mocash die mij uitnodigde om bij hem te komen eten. Dit was erg gezellig, zijn ouders spraken jammer genoeg maar drie woorden engels, maar ach. Later kwam ik er achter dat hij net was ontslagen van zijn werk en dat hij me waarschijnlijk mee had genomen als een soort van afleiding. Naja t eten was buitengewoon lekker en t was gezellig. Dus klaag ik maar niet. Savonds rond een uur of 10 kwam ik in Madurai centrum aan. Na wat hektiek een niet heel smerig hotel gevonden en gouw gaan slapen.
9 feb vroeg op. 

T mooie van zuid india in deze tijd van het jaar is dat in de vroege ochtend (en de late na middag) de temperatuur aardig koel is. Misschien 20 grade? Dus sochtens en savonds kan je wat onder nemen. Vanochtend stond de tempel op het programma dat was een mooi ding. Hogen torens vol met beelden. Een groot binnen plein met water en veel, heel veel beelden. Wat me opviel was dat deze tempel niet een willekeurige touristen atractie was, maar een echte actieve tempel, die volgens mij in de 3000 jaar altijd in gebruik is geweest. Een heel ander gevoel dan bv de beelden in mamalapuram. 
Toen een trein gezocht voor die avond, want deze stoffige stinkende stad begon al heel snel op mijn zenuwen te werken. Ik vond een trein naar t zuiden om een uur of 11 savonds. Wat betekende dat ik nog 12 uur in deze stad moest door brengen. Dus ging ik maar eens een Simkaart te kopen. Eerst zocht ik een winkel die mijn telefoon kon ontgrendelen (500rs) toen vond ik een vodafone winkel. Zij vroegen I m een paspoort, een foto een bewijs vam waar ik woonde en een kopie van een id bewijs van een indier met telefoon nummer. Het jongetje die me hielp kreeg even later op zijn kop, omdat in het nederlands paspoort geen adres vermeld staat, was mijn aanvraag on acceptabel. "Dus het lukt niet?" Vroeg ik. De man zij;"jah t lukt wel", en met een vaag hoofdgebaar maakte hij duidelijk dat ik moest wachte. Toen de winkel leeg was pakte hij een enorme rol met oude aanvragen. Hij zocht er een uit. Een boos kijkende indiase man met binu, en terwijl ik keek kreeg deze beste man een 2e prepaid sim kaart op zijn naam. Heerlijk... india...
Na 3 winkels af te gaan was de sim ook nog op de juiste maat afgeknipt. Dus toen had ik internet! Deze blog komt

Dan ook van mijn telefoon. De rest van de dag liep ik door de stad, had ik de teid van mijn leven in een restaurant waar je al you can eat india stijl kreeg. Op palmbladeren en mega lekker. (Zie de fotos). Verder kocht ik oorwarmers, en een shirt. 
De trein was een ac sleeper. Dus ik kon lekker slapen in een net te klein maar toch fijn bedje.
De volgende dag kwam ik heel vroeg aan. 5 uur in de ochtend. De trein sond al zeker 10 minuten stil toen ik wakker werdt. Langzaam werdt t me duidekijk dat we aangekomen waren. Ik pakte me spullen. Op weg naar t strand, daar scheen een hele mooie plek te zijn voor de zons opgang. Maar helaas door de bewolking was er niks te zien. T werdt alleen maar langzaam grijs. Ik vond een hotel, sliep wat. Toen gezellig gegeten met 2 belgen. Weer een hoop tips voor waar wat te doen. Toen ik naar de tempel ging, was hij dicht. :( dus zat ik maar op t uitzicht punt. Raakte aan de praat met iemand van national geografic channel en voor ik t wist had hij zijn camera crue met bloed mooie indiase verslaggeefster gehaald en werdt mij gevraagt of ik mijn faforiete liedje wou zingen voor een valentijns dag special. Hmm, dus dus dat heb ik maar gedaan. Als ik de beelde heb en ze zijn niet te erg, dan krijgen jullie se te zien. Later was ik in de tempel. Weer een hele fijne plek. Gericht op de godin. Ik liep er door heen, samen met een devotee, mooie oude beelden. We vonden een verdwaald jongetje die we terug brachte naar zijn moeder. 

Wat een hoop tekst deze keer zeg. Pff. Savonds met een duits meisje op een rooftop een biertje gedronken. Okay, t laatste verhaaltje en dan stop ik. We zochten bier, en bier is niet echt zeg maar geaccepteerd hier. Dus t was even zoeken naar de winkel. Uit eindelijk vonden we hem in een steeg achter de winkels. Daar werdt vam achter een hek de alcohol verkocht. Je kreeg t gevoel dat t zeer illegaal was iig. 
Dit was het voor vamdaag. Groetjes uit kamnyakumari

  • 11 Februari 2015 - 16:01

    Otto:

    Laurens jij hebt alweer een hoop meegemaakt in deze paar dagen.
    Wel je hoofd erbij houden hoor, en niet al te vaak in slaap vallen.
    Geniet van de dagen die nog gaan komen, en kijk uit.
    Groetjes, Otto

  • 12 Februari 2015 - 15:53

    Stella:

    Namasté

    Lang verhaal kort samengevat: lekker eten, veel slapen, mooie tempels en meiden zien, in- en uitchecken bij een trein :p, oorwarmers gescoord(tegen lawaai?), Simkaart via een (louche) omweg verkregen, favoriete liedje(Poessie Mauw?) gezongen voor de camera(dit weten wij nu, dus willen we het horen en zien ook) en tegen de afkickverschijnselen met veel speurwerk een verkoelend biertje weten te scoren.
    Ga zo door! :)

    Groetjes, Stella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 140420

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: