Kanyakumari=> Varkala => Alappuza - Reisverslag uit Kochi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu Kanyakumari=> Varkala => Alappuza - Reisverslag uit Kochi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

Kanyakumari=> Varkala => Alappuza

Door: laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

16 Februari 2015 | India, Kochi

De 2e dag in kanyakumari was weer een leuke, met coco (face book foto meisje) met t boodje naar het eiland. Hier een beetje fotos maken. Smiddags lekker eten, naar het 2e eilandje. Om ook daar even rond te lopen en fotos te schieten. Beetje toeristisch, maar leuk. Savonds een laatste biertje op t dak terras. 

Sochtens werdt ik op een tipisch indiase manier wakker. Namelijk door geklop op de deur en het afgaan van een buzzer. 4:00 sochtens.... hmm. Cheack out! Cheack out!! Tsja. Ik was 6:30 aangekomen de eerste dag en dit hotel hield er een 24 uur pollisy op na. Daarnaast vonden ze t leuk om de cheack in time een uur te vervroegen. Dus ehm tjsa. Ik heb even overwogen om de kamer onder te kalken, maar wou ook mijn deposit terug. Dus beetje jammer. Gelukkig was het plan om 6 uur weg te zijn (wat perfect had gewerkt met mijn echte cheackin tijd). Dus na een chai en een hoop irritatie de trein in naar Varkala. Coco moest ook die kant op, maar dan 12 uur verfer dan ik. Dus na een uurtje of 2 stapte ik uit. 

Varkala is een strand waat je kunt zwemmen. De eerste, waar ik dit keer geweest ben. Oorspronkelijke plan was 2 dagen maar door een bord pap werden t er drie (Wie begrijpt dit niet?;). Maar ondank dat wel goed gehad daar. Beetje gezongld lekker gezwomen. Wat wel erg indias was waren de rij van +\- 12 gurus die op t strand zaten. Elk met paraplutjes en indiase mensen die er kwamen bidden. Als er een klaar was, ging hij zitten wachten en wenken naar niew komers. Kies je guru zeg maar. 

Maar na deze dagen was t zeker weer tijd om te gaan. Ik nam de trein naar Kollam om de boot te pakken naar Alappuzha een tocht van maarliefst 8 uur en 60 km over the backwaters van Kerala. Erg ontspannend. Een groot deel van het water is zout, wat als cool bij effect heeft dat je kwallen in het water ziet drijfen. Compleet uit marioland van de nintendo. Ook stikte het van de (soms vreemde) vogels. T barst zeg maar van het leven. Halverwegen werden the backwaters zoet. Dus andere bomen, ander gevoel. 

We kwamen langs ammas ashram. Ik twijfelde om hier een nachtje te blijven, maar merkte dat ik meer zin had om door te reizen. Dus deed ik dat maar. Wel leuk volk wat op de boot stapte daar. 

Ook bijzobdere types. Mensen die voor 3 euro per dag rijzen. Mensen die dagen vasten, vage kunstenaars die t liefst zouden leven zonder geld. Van alles dus. Leuke gesprekken in ieder geval. 

Savonds uur of zeven kwamen we aan in Alappuzha t venetie van india. Ik besloot een hotel te vinden en een dag te blijven. Ik heb vandaag een kano toer gedaan. Vanuit mijn hotel, maar met een groepje backpackers. Beetje peddelen door de water lelys, lokale hapjes proefen cocosnoot bier drinken (nee is niet te harden), vogels spotten. Maar vooral relaxed. Savonds een hapje eten met de mensen van de tocht. Gewoon een lekker dagje. 

Morgen weer door, waarschijnlijk naar een thee plantage in de bergen. Munar. 

Groetjes uit warm India.


  • 16 Februari 2015 - 20:31

    Stella :

    Nou Lau,
    ben je door een bordje pap ziek geworden zoals ik het begrijp? Mijn bordje Brinta had vandaag gelukkig geen ernstige gevolgen. :)
    Die boot-en kanotochten lijken me zo prachtig met al dat groen, vogels, kwallen(glinsteren zeker mooi?), waterlelies, enz.
    Maar goed, na al het schuitje varen, wordt het nu dus theetje drinken.
    Bier is daar toch niet om te zuipen ;p
    Goede reis naar de bergen.
    Groetjes vanuit een nu donker en fris Nederland.

  • 18 Februari 2015 - 09:01

    Jenny:

    Ha Lau,
    Wat een te gekke foto's, wat krijg ik een zin om in een vliegtuig te stappen.
    Het moet er toch eens van komen om ook die kant op te gaan :)
    Doe Guru's op een rijtje onder een parasolletje op het strand heeft wel iets aandoenlijks he.
    Geniet lekker,
    tot het volgende contact,
    liefs,
    Jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurens

Dit profiel heeft veel swag

Actief sinds 19 Aug. 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 140428

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 01 Oktober 2018

India

23 Maart 2017 - 23 April 2017

Indonesië

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

India 3 reis 4

01 Maart 2010 - 29 April 2010

Reis #3

30 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Reis Nr 2

01 September 2008 - 08 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: