6 Manali=> Simla=> Richikesh - Reisverslag uit New Delhi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 6 Manali=> Simla=> Richikesh - Reisverslag uit New Delhi, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

6 Manali=> Simla=> Richikesh

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

02 Oktober 2008 | India, New Delhi

De laatste dag in Manali hebben we geparaglide en paard gereden. Erg leuk. S'avonds gingen we naar Manali om vanuit daar de nacht bus te pakken naar Simla.
Toch jammer dat de bus vol zat. We besloten om een kamer te nemen in een funzig hotelltje. We sliepen wat en de volgende ochten pakte we de bus. Alles ging goed tot... een uurtje of 12, toen kwamen we aan bij een brug met daarop een kappote vrachtauto. Kleine riksjas en auto's konden er nog net langs, maar alle bussen en vracht auto's stonden te wachten. Dus chillden we wat op de terrasjes. 3 uur later ging de bus weer verder. In de bus ontmoette we Raj een Indier. Een aardige gast met kort haar (erg bijzonder vor Indiers). We wisselde nummers uit. S' avonds kwamen we in Simla aan. Simla zo bleek al snel was erg duur kwa hotels. Voor 660 Rs kregen we een kamer (150 is normaal in andere steden).
De volgende dag hebben we een Apen tempel gezien. Erg vet, behalve dat Patty werdt aangevalle door een aap... (dit keer bleef ik buiten schot).
S'avonds nam Raj ons mee uit eten. Rajs leerden mij eten met chapati.
De volgende dag nog wat rond gelopen. weer belaagd door apen (geen grap). en s'avonds de bus van 8 uur naar Haridwar.
De bus zat vol. erg vol. Op een stuk van 8 plaatsen zaten we met 14 man. 30 minuten na vertrek begon de eerste hindier over te geven... al snel gevolgd door de 2e en de 3e. De rit was vreselijk. Om 4 uur waren we er op eens. En stonden we in rustig Haridwar. We namen een jeep naar Rishkesh (waar ik inderdaad al eens ben geweest).
We vonden een kamer en zagen de zon op komen.
De volgende dag zochten we een leuk hotel. S'middags bezochten we een tempel en s'avonds aten we wat. De volgende dag, gingen we met de jeep, de bood, de riksja en de fiets Riksja naar Haridwar. Hier had Patty wat post op te halen. Haridwar is wat je je voorsteld bij een Hindu ganges stad. Trappen waar mensen hun kopje onder dompelen in de ganges. Verder erg veel winkels waar Hindiers vanalles verkopen.
Gister ben ik weer langs de Beetles ashram gegaan. Dit keer met tourgide. Een sadhu liep met ons over het terrein (wat verdacht veel weg had van een level in het spelletje tomb raider). Halverwegen besloot de sadhu dat het tijd was om volledig stoned te worden. Tsja t blijt india. Nu zijn we bezig naar Varanassi te komen. Van uit daar hopelijk naar de Kamasutra tempels.
Oke, dat was het wel.
Groetjes uit Zweterig Richikesh (13:03)

• 02 Oktober 2008 - 13:25

David:

Lau,

Klinkt allemaal goed :-)
    Leuk ook dat je nog steeds hetzelfde maatje hebt op je reis (nog steeds single?).

Paraglide, stoer hoor!

Heb je m'n mail nog gehad?

Je ziet er trouwens behoorlijk stoned uit op die foto............ :P

Groeten vanuit regenachtig Nederland. (kutzooi)

• 02 Oktober 2008 - 16:09

Jenny:

Ha Lau,
    Spannende dingen! Paragliden met iemand waar je onder hangt?
    Patty ziet er mooi uit zeg, wat een lief gezicht!
    Opa ligt in het ziekenhuis voor zijn hart, waarschijnlijk weer meer angst dan iets anders, maar we houden je op de hoogte.
    veel liefs,
    Jen

• 03 Oktober 2008 - 13:52

Leonie:

Hoi Laurens,
    Al die dingen die je meemaakt, het lijkt wel wat op films die je ziet op tv haha. Hoe lang blijf je eigenlijk nog in India? Of staan alle reisdata niet vast? ^^
    Naja, groetjes maar weer (en het is hier inderdaad kutweer, nat en koud!)

• 04 Oktober 2008 - 13:10

Papa En Irfan:

Zat die Patty nou onder die berg rode stippen? En doen ze in India ook aan Taekwondo? Groeten van de hele familie uit Scheveningen

• 05 Oktober 2008 - 19:52

Fem:

He lieve Lau,

Ach, de ene Leh-weg afgesloten ... de andere is hoe dan ook erg aantrekkelijk ... met zo'n mooie lieve frisse dame.

Ratten zijn het, he, die apen. (huh?)

Dikke kus!