4: Dharamsala - Reisverslag uit Dharamsala, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu 4: Dharamsala - Reisverslag uit Dharamsala, India van Laurens Tuijl - WaarBenJij.nu

4: Dharamsala

Door: Laurens

Blijf op de hoogte en volg Laurens

18 September 2008 | India, Dharamsala

Hallo iedereen!

Er is weer een week voorbij gegaan. Tijd voor een berichtje.
De reis van Richikesh naar hier bestond uit een trein reis van 8 uur en een bus reis van 5 uur. De trein had wat weg van een gepanserd 2e weereld oorlog voertuig en reed niet echt snel. In de trein raakte ik aan de praat met 2 spaanse meisjes, die ook opweg waren naar dharamsala. Om 2 uur snachts moesten we uitstappen... Om daarna met een Riksja naar het bus station te reiden waar om 4 uur de bus vertrok. In de bus kwam ik een Mexicaan en een Italiaan tegen die grappig genoeg allebij in China woonden. We besloten om samen een hotel te zoekken en zodoende heb ik afgelopen paar dagen vooral met hen door gebracht.

Dahramsala is een soort berg dorp waar het stikt van de monniken die zich vooral lijken bezig te houden met eten en bellen met hun mobieltjes. Het dorp is niet zo groot en je bent binnen 10 minuten aan de andere kant.
Ik heb hier een joga les bezocht, wat niet een succes was. De leeraar was een zeer dunnen en lenige man die als een idioot verschillende yoga posities voor deed die (niet gelogen) niemand kon na doen. Ook vonden ze het hier leuk om als je een positie niet kon, even "te helpen" door op je te gaan hangen.

Gister heb ik een mooie wandeling gemaakt hier in de buurt. Ongeveer 4 uur, naar een tempeltje ergens op een berg. Daarna gezellig gegeten met ja zeker, een Nederlader. Dat was wel fijn, om weer gewoon Nederlands te kunnen praten!

Groetjes uit mistig Dharamsala.

• 19 September 2008 - 12:57

David:

Hey Lautje!

Klinkt allemaal goed, leuk dat je snel mensen leert kennen, en daar stukken mee op kan trekken.

Bedankt voor je kaartje!

Hier gaat alles goed, veel van hetzelfde.

Groet,

David

• 22 September 2008 - 15:00

Bram:

lau! thx voor je kaart man, mooi!! Wat heb je op die foto op je arm zitten? Toch geen tattoo? :D:D laterrr

• 23 September 2008 - 13:42

Lineke:

Das nie mis die mooie foto's! cool joh!
    kus Lien

• 23 September 2008 - 13:46

Oma En Opa:

Lieve Laurens, Leuk jou te zien voor dat tempeltje. Jij bent groter dan het gebouwtje!Altijd wel gedacht dat je een grote jongen zou worden. Hartelijke groeten en veel succes !!!